Nye trykk fra Pushwagner

Det gjelder vell alt her i verden. Spiller ikke noen rolle hvor enkelt det er, men at man er først - og faktisk gjør det…
vet ikke om denne “oppfinnelsen” akkurat slår ann… men oppfinnsomt.

3 Likes

Ja, det er helt andre ting som som spiller inn, konseptet, idene osv.
Her fra Jan Christensens utstilling i Galleri MGM i 2007.
Hans bilde med 1000 hundrelapper montert på lerret.

7 Likes

Da Dolk, for noen år siden solgte ut et par trykk på sekunder til x-antall millioner var dette fantastisk og på nyhetene. Han solgte mer og raskere enn omtrent alle andre norske kunstnere.
Så jeg lurer bare: hvor mange trykk har Push gitt ut de siste årene, 50?
Med et snittopplag på 300 skulle det bli 15 000 trykk og det ser jo ikke ut til å stoppe. Finnes det virkelig et markedsgrunnlag for noe slikt i Norge?

Når reder fruene i nabolaget mitt, har fått seg Push over sofaen, blir jeg engstelig.
De sier push er så søt.
Det er blitt en dekorasjon i interiøret.

7 Likes

Mye kritikk av Pushwagner her inne, det er ikke lett for meg å forstå!! endelig har Norge en kunstner helt i toppsjiktet, og da skal det klages ! Mener folk her inne virkelig at Pushwagner ikke er helt fantastisk bra ? At push selger grafikken i store opplag til en helt OK penge er vell bare kjempe! Jeg kjøper fremdeles Pushwagner bilder og elsker dem !

4 Likes

Synes ikke det et så mye kritikk av push her inne, virker som mange liker bildene! Det må være lov å stille spørsmål ved den enorme produksjonen uten at det skal stemples som klaging?:relaxed:

1 Like

Det var en fin utstilling synes jeg. Mange flotte og store originaler. Høydepunktet for min del; original av Kunstnerens hus.





Endte opp med tynnere lommebok denne gangen også…:relaxed:

5 Likes

Høydepunktet for min del ved siden av noen tøffe originaler var de nye rammene push hadde valgt på bildene sine. Disse hadde “sveisede” hjørner så det ikke var noen synlig eller følbar skjøt.

2 Likes

Først av alt; takk for saklige tilbakemeldinger fra dere andre om min negative innstilling til Push.

Ang. spørsmålet ditt Jambo mener jeg Push sin kunst ser helt forferdelig ut. Jeg synes det er lite budskap i de fleste bildene (nå blir jeg sikkert skutt, og ja, det er ofte lite mening i mye gatekunst også), men hovedsakelig synes jeg den barneaktige painttegningen bare er stygg.

Men samtidig skal det være sagt; teamet til Push har vært utrolig dyktig til å markedsføre og skape et navn av ham. Og smaken er jo tross alt som baken, den er delt. Noen elsker det, andre kan ikke fordra det. Men drit i det :slight_smile:

Jeg har også sansen for Push, men eier ikke noe pdd.

Jeg er dog enig i at det kan bli litt mye med 5-10 nye trykk hvert år med et opplag på 250 me priser fra 15k og oppover. Blir liksom ikke så unikt da.

Jeg betaler ikke, så får ikke lest artikkel, men ser ihvertfall ut som han har til salt i grøten :slight_smile:

“Solgte for seks millioner kroner denne helgen: – Det er helt utrolig”

2 Likes