Ny print fra Pejac

Score :slight_smile:

8 Likes

Gratulerer :grinning:

Æsj, dette gikk dårlig…

Like på første post, ikke at du ikke fikk tak i!

Takk! Fikk nettopp denne haha :slight_smile:

“We are glad to see that you managed to do this in under 7 seconds”

2 Likes

Ønsker å kjøpe dette trykket. Betaler godt for en diskré deal.

1 Like

Stiller meg pent i kø bak thopet. Ønsker også dette trykket…

1 Like

Ser ut som det er et til salgs på UAA,hvis det ikke bare er en sviming som vil ha det “gøy”. Har tydeligvis fått tak i 2 stk.

God prisstigning på en ukes tid.

http://m.ebay.com/itm/Pejac-Scattercrow-Print-SIgned-Numbered-Sold-Out-Mint-Condition-COA-Ed-of-80-/132273103730?hash=item1ecc176372%3Ag%3A8~0AAOSwbkJZd0z3&_trkparms=pageci%3A736d4664-716b-11e7-a2d3-74dbd180ba55%7Cparentrq%3A7b1eb76c15d0aa486b770622fff6c371%7Ciid%3A7

3 Likes

Slike salg på ebay må man ta med en klype salt :grinning:

2 Likes

Jeg som trodde Pejac Wound til 30-40k var galskap på eBay… :astonished:

Jo det må man sikkert,men man får jo litt vondt i sjelen når man hadde trykket i handlekurven ( som så mange andre ) ,og så kommer dette på Ebay,og 5 gangen. :disappointed::triumph:

Skjønner ikke hvorfor folk legger seg opp i hva og hvilken pris ting ligger for på ebay. Er ingen pekepinn på prisnivå.

1 Like

Det er vel strengt tatt ikke det vi sier heller. Men det er et faktum at verk ligger på eBay til hinsides priser. Er det også det eneste stedet hvor verket akkurat nå ligger ute til salg så er det jo ikke mulig å oppdrive det til under prisen oppført på eBay.

Personlig fikk jeg Pejac Wound til det som sikkert er mer riktig markedspris. Dog, at det ligger ute på eBay til 30-40k er jo cirkus og galskap. Moro, useriøst og gale mathias. Vi kan jo få lov til å reagere på det uten at vi nødvendigivs mener at det er pekepinn på reell verdi. Right? :slight_smile:

2 Likes

Joda sikkert😊

1 Like

Enig i at 50K er mye. Så igjen - og for å sette det i perspektiv; om enkelte SC og Martin Whatson print går for 20-30K, er det da så rart at én av de mest up and coming kunstnerne innen gatekunst-sjangeren (subjektiv vurdering) selger sine beste print for 40-50K? Personlig synes jeg alle disse prisene er alt for høye - men satt opp mot hverandre er ikke disse Pejac prisene helt ut av synch.

3 Likes

Nei det kan du jo si. Visste ikke at han var SÅ up and coming. Det blir synsing og egen smak, men er enig i at det Pejac gjør er mer spennende. Mye mer spennende. Tillater meg å si det som har to verk av SC. Dog. Tar du ikke litt hardt i når du sier print at SC og Martin går for 20-30k? Det må i så tilfelle være de mer sjeldne trykk? Jeg betalte under 10k og i overkant av 10k for mine SC. Joa, igjen kommer det an på trykk. Det jeg har sett i det siste ligger vel på rundt en 13-14k. But what do i know. :slight_smile:

@jbroks, hva er det som gjør pejac til den mest up and comming innenfor gatekunsten? Greit å ha der som subjektiv mening, men hvis det skal forsvare et prisnivå på 40-50k så bør det også ha en viss objektivitet i seg. Print i den prisklassen er forbeholdt kunstnere som er godt etablert i markedet.

Pejac har holdt på siden 2014 (?) med salg av prints og har bare sluppet 6 prints så vidt jeg kan se. Det gir et veldig tynt grunnlag for priser i 40-50k skiktet eller 20k for den saks skyld. Det virker som om vi er inne i en tid hvor markedet for gatekunst har en veldig god selvtillit og leter etter den neste store nå som Banksy er utilgjengelig for de fleste.

Jeg sier ikke at 20k et feil pris for Scarecrow, men man bør vurdere nøye om det føles rett deg som kjøper. Det er ikke selvsagt at prisene skal opp opp opp for pejac. Rett etter release er det ofte en stor frykt for å gå glipp av noe og noen strekker seg veldig langt for å følge med toget. Det er egentlig feil at hele prisøkningen taes ut den første uken etter release og så de neste 2-3 årene er det bare mindre endringer.

Martin og Sandra har vist at de har et etablert marked så jeg synes ikke det er helt i sync.

Moralen er pust med magen og ikke la seg rive med.

2 Likes

For meg er dette veldig enkelt… Pris styres, ganske enkelt, av tilbud og etterspørsel (og betalingsvilje og betalingsevne)

Sist omsatt pris er “riktig pris” der og da, akkurat som i aksjemarkedet.

Ellers er Pejac en superhyggelig og dyktig fyr med mange talenter og et hode for detaljer og konsepter, så det overrasker ikke meg å se disse prisnivåer. Han har også et godt management som styrer butikken og strategien med stø hånd slik at han selv kan ha 100% fokus på produksjonen sin.

2 Likes

Det enkle svaret er tilbud og etterspørsel, men akkurat som i aksjemarkedet hvor noe stiger raskt drevet av forventninger og ikke faktisk verdi så har du sjanse for rekyl når forventninger ikke blir innfridd. Akkurat nå er det kanskje betalingsvilje på 20k, men det jeg sier er at man må gjøre seg opp en vurdering selv om hva som driver prisen. Er det fordi kunstner er så fantastisk eller er prisen drevet av forventninger og flipping. Er det sistnevnte så kan man risikere at man får igjen det man har gitt når oppmerksomheten rundt printet har lagt seg og hverdagen har satt inn.

Selv likte jeg Scarecrow veldig godt og hadde kjøpt om jeg ikke var så opptatt med regnskap at jeg glemte det helt av, men prisutviklingen er langt fra normal

1 Like