Ny print fra Pejac

Blir gitt ut på hjemmesiden hans:

Edition run of 80

103 x 72.5 cm (44.55 x 28.54 inches)

1 color hand pulled stone lithography

Hahnemühle 300grs paper

Embossed stamp, signed and numbered by the artist

Includes Certificate of Authenticity

1.000€ (10% vat and shipping not included)

The print will be available for purchase on Friday July 14th 2017 at 6PM CEST (12PM EDT)

Ganske saftig prishopp siden hans forrige slipp, men så har også alt fra Pejac gått opp i pris.

6 Likes

Pent, men 1000 Euro?

1 Like

Ja, jeg også synes prisen var litt høy og motivet ga ikke meg en sånn wow-effekt som tidligere verk. Fint, men det stopper der.

Høy pris, men kvalitetsmotiv, som vanlig :slight_smile:

Hvis det hadde vært silketrykk eller glicheé hadde nok prisen vært lavere.

Synes denne prisen er helt grei. Når man ser hva de andre printene hans går for nå ,kunne han lett lagt på 500 euro til. Synes det er svært bra at kunstneren øker prisen og tar gevinst selv.

1 Like

Klarer ikke helt å la meg rive med av Pejac, men jeg hyller hans valg av teknikk

2 Likes

Kjenner jeg er litt skuffet over motivet. Hadde håpet på noe mer spennende.

1 Like

Jeg skal ihvertfall prøve meg. Synes Pejac lager utrolig bra motiver.

3 Likes

Ja han har helt klart mye fint og selv har jeg Wound på veggen. Men en ting jeg må sette meg bedre inn i er teknikker brukt av kunstnere. Ser noen kommenterte at prisen er grei siden det ikke er trykk. Da var jeg lost. :slight_smile:

Enkleste er å se en video. Kort fortalt tegner man oppå en kalkstein som så blir behandlet med salpetersyre slik at du får et relief i steinen. Så legger man blekk oppå steinen, legger arket oppå og så presses arket mot steinen og man får et avtrykk på arket.

6 Likes

Skal få sett den. Takk for tips! Men jeg kaster da ut et spørsmål før jeg har sett videoen. Hva gjør denne teknikken bedre enn f.eks vanlig trykk? (Ja, dette blir en digresjon. Flytter gjerne tema over til en ny tråd).

Synes det er fint når folk bruker forskjellige trykkemetoder. Det er stor forskjell på dette og en giclée som egentlig bare er et digitalt print. Giclée kan se fint ut, men det er en helt annen følelse på manuelle trykk. Jeg liker foreksempel bedre silketrykkene til SC enn de digitale printene.

3 Likes

Har troa på pejac… :face_with_monocle:

4 Likes

Ja fy f… ( ikke lov å banne ) han har laget mange bra “motiv”. Skulle gjerne hatt kloa i mange av de, men det er desverre ikke laget trykk av så utrolig mange hvis jeg er informert rett.

Talentfull fyr! Mange råe verk utendørs. Også tøffe de siste han har jobbet med på osb plater.

(Første post her)

Wow, disse går fort. Tok meg under minuttet å fylle ut info og trykke betal, men det holdt ikke.

1 Like

Slapp av, kommer nok til salgs på E-Bay om få strakser!

1 Like

Om noen vil selge til meg gi lyd på pm:slight_smile:

1 Like

Tror jeg aldri har vært raskere på finger`n, og var sikker på at jeg skulle få når betalingen var kommet helt fram til “pending approval” - men nei. :sob: