Takk for den

Takk til den som sendte mail til galleriet og sa at jeg solgte printet mitt.
Hunden min ble overkjørt og jeg trengte noen penger til og redde den.
Klarte og betale regningen uten at det ble solgt.
Men greit og vite at folk her inne stabber deg rett i ryggen har de en sjanse.
Koselig av deg. Du vet hvem du er.

Hva i alle dager er det snakk om?

For et totalt meningsløst innlegg.

Trengte penger for og redde hunden. Men når et print ble lagt ut for salg sa noen ifra til galleriet.
Si hva dere vil, men det er noe jeg aldri hadde gjort.

Tror problemet er at de ikke helt skjønner sammenhengen i det du skriver… Det gjorde ikke jeg heller. Utdyp gjerne

Hunden våres ble overkjørt, den var ikke forsikret. I og med at det koster skjorta hos veterinæren. Solgte jeg et print. Noen sa ifra til galleriet med en gang, og gjorde at jeg ikke fikk kjøpt neste slipp.
Hadde aldri tenkt denne tanken selv visst noen solgte et print. Da jeg har ikke noe med det og gjøre.

Men hvorfor opprette en bruker for så å opprette dette innlegget for å hamre løs på en du vet hvem er? Hvorfor må vi andre vite om det?

1 Like

Hvilket bilde og galleri er det snakk om?

1 Like

Tror du han vet hvem han er da? Da ville han vel skrevet en mld til han/hun heller, tenker da jeg?! Ikke vet jeg. Men forstår den vis det er slikt?

Kunne ikke vedkommende som kjørte over hunden betale da?

1 Like

Jeg synes det er prinsipielt galt å “tyste” på folk som velger å flippe bildene sine.
Uansett om de trenger penger til silikon eller påkjørte hunder.
Dems print, dems regler!

Håper det går bra med hunden din, og kudos for å kjefte på vedkomne her på veggen.
Dersom det er slik at den som kjørte på hunden, stakk av eller ikke gidder å betale, kan du godt henge han/hun ut også!

1 Like

Første gangen jeg har solgt et print, jeg nylig har fått. Noen mnder gammelt.
Den som kjørte over hunden var uskyldig dratt med inn i dette. Så at jeg skulle kreve noe der, er jo like latterlig som om jeg skulle sendt en mail til et galleri og sagt at noen solgte et print derfra. Hadde det derimot vært en som hadde gjort det med vilje hadde det vært anderledes såklart.
Takk for støtten Trondbond, setter pris på den.

Ikke ble det solgt heller. Så det gjør jo det hele enda bedre…

Skjønte ikke denne helt. Du har kjøpt og mottatt et print og når du skulle selge så har noen kontaktet galleriet som så har tatt kontakt med deg og nektet deg å selge? Hvilket verk snakker vi om?

Det hele er noe kryptisk
Men tror han mener at noen har tipset galleriet om at han har prøvd å flippe et bilde ved en tidligere anledning. Så nå når han skal handle et nytt bilde blir han nektet. Sånn jeg skjønner det ihvertfall…

Det er også slik jeg har oppfattet det. Det jeg ikke forstår er hvorfor galleriet skal “svarteliste” noen for å videreselge et trykk. Videresalg er trolig ikke negativt for noen, inkludert gallerier og kunstnere. Er det noe jeg ikke forstår? :slight_smile:

Jeg har en mistanke om at dette gjelder Mehdi. Noen ganger slipper gallerier verk som de ønsker skal gå til samlere. De ønsker ikke personer som selger raskt videre fordi de ønsker at verkene havner hos dem som vil bygge et forhold til kunsteren og ikke dem som er økonomisk motivert. Det er for å gjøre det hele mer eksklusivt.

Like it or not. Når man da blir tilbudt et trykk som ikke slippes offentlig med den begrunnelse at det er kun for samlere så er det da implisitt at man ikke selger videre. Gjør man det så svarer noen gallerier med å svarteliste.

2 Likes

Synes det er ryddig gjort av galleriet, faktisk.

Ok, da har jeg lært noe nytt på en søndag. Greit at dette blir gjort, men da hindrer man muligens andre i å “oppdage” kunstneren, siden godbitene bare er forbeholdt en liten kjerne av samlere og ikke skal ut på det åpne marked?

Rydig gjort av galleriet ja. Men, hvis et galleri overbeviser en liten gruppe om at de er “spesielle” og får enerett på godbiter, vil jeg tro det er vanskelig for denne gruppen å takke nei til et nytt verk, selv om kvaliteten er så som så. En viss psykologisk effekt av å være del av en slik gruppe. Selvfølgelig gull for kunstner og galleri, siden de er omtrent sikret umiddelbar utsolgt.

Tror både galleri og kunsnere skal være glad for de “vanlige” markedskrefter, med kjøp og salg, som er den primære mekanisme for å drive verdien og pris på kunstnere opp.

1 Like