Salvador Dali - verdi på etching?

Hei :slight_smile:

Jeg har arvet 2 salvador dali etchinger fra serien Le Bestiaire de la Fontaine.

Et av disse bildene er bildet “Le cheval et le loup”. Dette er som sagt en etching som er håndfargelagt og håndsignert av Dali. Etter hva jeg finner ut av finnes det forskjellige utgaver av dette. Alle jeg finner på nett har 250 eller 200 eksemplarer men mitt er nummerert 14/30. De er i sin tid kjøpt av seriøst galleri etter hva jeg har fått vite.

Noen som har kjennskap til mulig verdi på dette?
Har også et til i samme serien men det var mye billigere enn det som var 30 utgaver av fikk jeg vite.

2 Likes

Her ligger det forøvrig et av samme til salgs på ebay.
Dette er dog utgaven med 250 eksemplarer og ikke 30 som mitt er.

http://m.ebay.com/itm/Salvador-Dali-Le-Cheval-Et-Le-Loup-Engraving-Hand-Signed-by-Dali-L-K-OBO-/250544838972

1 Like

Slik jeg har forstått det så er de første trykkene fra “platen” nummerert med et mindre opplag. Som du sier et opplaget på 30 eksemplarer.

Deretter så blir trykket masseprodusert. Derav 250 eksemplarer.

De første trykkene er bedre i kvalitet og burde nok være mer verdt. :slight_smile:

Fantastisk. Takk for svar. Det ene bildet osm er 30 av ble betalt mye veldig mye mer for enn det som ikke er 30 av.

Jeg har sett på noe kunst av Dali hvor kunstneren selv har håndkolert de første eksemplarene. Så det er mulig at du har noe i samme gate :grin:

Ja disse skal være håndkolorerte og håndsignerte. Det er egentlig det jeg vet om bildene.