PUSHWAGNER selvportrett

Hei. Jeg er helt nytt i dette med kunst. Jeg trenger litt veiledning/hjelp.
Jeg har sett i dag på FINN at flere selger Pushwagner selvportrett med store prisforskjeller. Kan noen av dere forklare hvorfor er det slik ? Det er en som koster 125k andre 94k og andre 85k. Alle med farger, ingen håndkolorert, samme størrelse og alle med ramme.
Er det noe som jeg har oversett ? Eller ?
Takk :slight_smile:

Hei Alba,

du kan lese mer om dette verket her: Selvportrett (Pushwagner) – Wikipedia

Versjonene på Finn er disse to:

  • «Selvportrett» - Rød E.A.: Trykket i 250 eksemplarer i år 2000. Bildet har rød bakgrunn og skjorte, samt grønt slips.
  • «Selvportrett» - Monokrom: Serigrafi monokrom produsert i 2009 i 250 eksemplarer. Dette er en videreutvikling av versjonen fra 2000. Trykket har høyere kvalitet og er noe større.

Som du ser er disse trykkene opprinnelig fra år 2000 og 2009 og har blitt solgt gjennom div. gallerier, Pushwagner.no og Fineart de seneste årene. Fineart og Pushwagner.no setter løpende opp prisene på sine verk ift. hvor mange trykk av opplaget som er solgt, og galleriprisene på disse verkene har økt markant de siste årene.

Mener at disse trykkene kostet rundt 10.000 NOK opprinnelig (kan noen korrigere meg her?) og prisen folk setter på Finn handler vel om hva selger tror markedet er “villig til å betale” samt når selger kjøpte trykket sitt. Hvis du kjøpte trykket tidlig for 10.000 NOK er du kanskje veldig fornøyd med en pris på 80+, hvis du nylig kjøpte det fra Fineart for 100+ ønsker du vel å få igjen pengene dine.

Noen som har “tracket” prisen på disse selvportrettene siden de ble gitt ut?

1 Like

Takk for svaret. :blush:

Kjøpte selv Selvportrett på utstillingen Push hadde på Logen i Bergen i 2004, da kostet det ca 4000kr (uten ramme)

8 Likes

Kjøpte et i 2006, innrammet for ca.5500,-