Prisdiskusjon Pushwagner (Fineart)

Enig i tankegangen din. Men så lenge de fortsatt selges til den nye prisen så tenker jeg at markedet til en viss grad styrer allikevel.

F.eks så jeg at det var solgt 14 Home Again i går til en pris på 38k, som jo er en del mer enn det har blitt solgt for tidligere.

“Goddag alle sammen” ligger på Finn til 25k. Dette er et klassisk Pushwagner trykk, og utgangspunktet for produksjonen av “Hello”.

Hvorfor er alle så opptatt av “Hello” og hva det koster fra time til time? Denne tråden minner om et homeparty totalt ute av kontroll… Gas har et opplag på 190… Alle merker vel at dette skurrer?

Push har en flott historie, og flere gode verk. Nye fargevarianter og x antall utgivelser i året vil etterhvert overskygge dette. Det synes jeg er veldig veldig trist !

Uansett, så lenge man er fornøyd med kjøpet sitt er det helt knall. Grattis til alle som fikk seg et trykk i går. :slight_smile:

7 Likes

Er ikke opplaget som bestemmer prisen…

“Manhattan” feks…koster nå 100000kr :slight_smile:

Noen som vet hvorfor disse bildene kommer ut hos Fineart lenge før de kommer på Push sin egen nettbutikk?
Når de er tilgjengelig på begge nettbutikkene, øker de ofte i pris hos Fineart før Push .no også.

Det virker jo som en ganske god pris! Når man kan få Pushwagners desidert svakeste trykk som heter Selvportrett til 120K på finn.no er jo bare å gønne på.

2 Likes

100k nå for et trykk med opplag på 350. Kan noen være så snill å våkne opp?

Dette kommer til å gå “tits up” som de sier i UK. Det er fest på fineart i kveld, mye latter og skåling :slight_smile:

10 Likes

Synes det er veldig spesielt at folk føler de må skyndte seg å kjøpe fordi de er redd for at prisen skal gå opp.

Push har ødelagt for seg selv med å banke ut trykk i dette tempoet…
Men folk kjøper jo :fearful:

4 Likes

Er vel ikke så vanskelig å skjønne at man må skynde seg å kjøpe hvis man liker et motiv, når man vet prisene stiger. Glad jeg fikk Home Again til 13K i juni,og slapp å gi 38K som folk kjøpte den for i går.

3 Likes

Selvportrett er Pushwagners desidert svakeste trykk?

Logikken bak at folk heller betaler 13k enn 38k kjøper jeg.

Ikke vant med daglig prisøkning fra artist/galleri basert på antall solgt.
Markedsføringsmessig lykkes de godt - da de makser ut fortjenesten.

Kjenner ikke spesielt godt til 2.håndsmarkedet på push, men at man gjør et godt kjøp på et trykk til denne prisen (i stor grad kjøpt av Oslofolk) har jeg vanskelig for å se.

Folk synes trykkene er fete… Jadi,jadi…80% av innleggene har handlet om pris/pristigning.

1 Like

Dette er ikke jeg enig i heller. Dette er i mine øyne ett av de beste motivene til Push. Ville hatt dette på veggen før envær Banksy, som flere bruker svimlende summer på. Godt vi er forskjellige! :wink:

1 Like

Et av de beste trykkene jeg vet om, uansett kunstner.

2 Likes

Ironisk ment. Push’s i særklasse beste motiv.

4 Likes

Ifølge manager/assistent Stray sitter de ikke igjen med mer enn 3-5 mill årlig når utgifter er betalt og alle har fått sitt. Push’s daglige frokostvodka må være en flaske Blackwoods Diva.

Helt enig Groms, ha det du liker på veggen!

Men den sammenligningen din med Banksy er jo hele poenget jeg prøver å få frem. Banksy har blitt verdens mest kjente samtidskunstner og nå forlanger de samme prisene for Push; en lokal kunstner med norske kunder. Hadde det eksistert 5 Manhattan, så kanskje, men 350 + printers proof, +eget arbeid/avtrykk + artist proof. Det ligger to Selvportrett på finn, begge EA, unummerert… hvem har kontroll på dette? Ikke kunstneren selv iallefall (håper jeg).

Har nå bestillt meg et par Pushwagner. Merker at nå som jeg har valgt side er det enda gøyere å følge med på diskusjonene her også i den uendelige tråden. Skal bli enig med meg selv i kveld om jeg kjøper bildene for å bli underholdt her eller om det er fordi jeg liker bildene. Ha en fin kveld med mye diskusjoner folkens.

1 Like

Litt of topic.
En kompis av meg driver en restaurant i Kragerø og i sommer fikk de besøk av Pushwagner. Han gadd ikke skrive autograf, men spurte etter en tusj. Han brukte god tid på å tegne et bilde på borde sitt. Det var en relativt stor strek i regningen når han ene servitøren hadde brukt lang tid på å vaske den bort rett etter at ham hadde gått. Kompisen min var ikke så veldig imponert da :joy::joy:

4 Likes

Har en Jazz til salgs om noen er interessert?

Da har jeg å fått meg en Push… Hadde aldri trodd det før da jeg ikke er særlig hipp på det han driver med, men magefølelsen fikk ta overhånd og jeg likte nå dette ene bildet.
Ser VG er på plass:

Det som overrasker meg mest er at det virker som at folk kjøper trykk til 10-20 lapper bare med baktanker om å flippe det i takt med prisøkningen til galleriet. (Basert på det som propper ut på Finn om dagen) Ganske frisk gambling spør du meg. Regner med et par av disse er allerede involvert i “diskusjonen” som i stor grad virker som et forsøk på å forsvare en kunstig prisøkning og en merkelig måte å drive butikk på… Jeg skjønner små prisøkninger av trykk som holder på å bli solgt ut, dette er jo ganske vanlig praksis, men å fire fem doble prisen på trykk i slike opplag over natten? Give me a break! Synest hele greia virker merkelig og spekulativ. Hadde en viss push interesse før dette sirkuset startet, den har i stor grad forsvunnet…

6 Likes