Prisdiskusjon Pushwagner (Fineart)

Jeg synes denne hypen rundt Push er helt syk! Er jo rett å slett ran… Fyren har sluppet flere tusen trykk i det siste, trykk som ser ut som er tegnet i MS Paint… Og folk er helt ville? Nei, det tviler jeg på… Det er folka rundt Push som får det til å se ut som at det er slik, kan ikke forstå noe annet(?) Alle får jo tak i det dem vil ha…

Hvordan kan Push selge ut et trykk som koster 60-100k i 250 eksemplarer? Det høres jo helt sjukt ut!

Jeg er også ganske sikker på at dem følger med her inne på forumet å gnir seg godt i hendene når de setter opp prisen, til alle deres store forskrekkelse :scream: Fort dere å kjøp, før det er for sent…

4 Likes

Snilt av deg å gi litt negativ omtale av Push her inne, kanskje prisene holder seg stabilt et par dager ekstra.

3 Likes

“Who controls…” fantastisk bilde! Veldig bra farger og morsomme detaljer. Solgt ca. 50stk allerede ja…

1 Like

Selv så har jeg kjøpt Home Again for lenge siden. Men ikke fått det. Det er ikke fordi det er utsolgt, men at Pushwagner selv ikke har tid til å signere alle før de går ut. Selv om jeg ikke kjøpte det til “kostpris” så gleder jeg meg til å få det. Da finnes det sikkert flere “tullinger” som meg :smile:

Utifra de nye trykkene så synes jeg Malstrøm var et veldig stilig et! Kostet 18k for det.

Jeg er helt enig i at det har blitt for mange trykk den siste tiden. Nesten litt rart at de kommer med så mange i løpet av kort tid.

Prismessig er det jo de færrest som ligger mellom 60-100k. Det var kun Manhatten. Resterende har ligget mellom 14-18k som startpris, før de, som alle andre trykk fra push settes opp i pris i takt med antall solgte.

At det ser ut som det kunne blitt laget i MS-paint mener jeg ikke har noe å si for hvordan man skal bedømme kunsten. Er nok av kruseduller og andre rariteter som hvem som helst kunne laget der ute i kunstverdenen.

F.eks Home Again og Who controls the controller er fra soft city-serien. Bildene er en del av en større historie. Sånn sett mener jeg kunstnerskapet er noe litt annet enn en del andre norske stensilartister. Har dog ikke noe i mot disse heller. Har veggene fulle.

Har også kjøpt en who controls the controller i dag. Så er vel litt inhabil. Men bildet var fett, og digga fargene.

Bilder fra boken Soft City (gitt ut for lenge siden for de som lurte)

3 Likes

Lurte litt på når de skulle slippe wctc, men skuffende fargevalg på motivet… Gul dress, blå slips og lilla tak?? Jajaj… Noen som har vært på utstillingen som har bilde av manhatten??

Dette var rått!!

8 Likes

Fantastisk!!

Payday for Fineart basert på prikkene i allefall… :fearful:

Fy søren, jeg fikk lyst på et manhattan.

Jeg og, har hatt en del runder med meg selv, skal/skal ikke :confused: Har en perfekt vegg til det.

Fineart har justert en del priser nå ser jeg, Bogeyman har etter alle årene plutselig nesten gått opp med 100 % til 15.000
Hello opp til 27.000.

Hello fortsatt 23 hos push

Salg for over 10 mil før åpning av utstillingen! Det er heftig !

www.pushveggen.no

3 Likes

Nå er de nye trykkene lagt ut på www.fineart.no også.

Er opplaget på Manhattan 350??? eller er det bare fineart som har skrevet feil??

Liker veldig godt Malstrøm, min favoritt i 2016.

Virker som Fineart har justert på mer enn bare Pushwagner. Dot Dot Dots Monkey Buziness (monokrom) har gått opp fra 7500 i sist uke til 12500 nå i dag.

Men tilbake til Pushwagner. Mine favoritter er Manhattan og Malstrøm. Kjøpte People sist, og angrer fremdeles på at jeg ikke slo til på Biker når trykket fremdeles var tilgjengelig til en fair pris. Denne gang har jeg derimot valgt å stå over kjøp. Det blir nesten for mye av det gode, og om det stemmer at Manhattan har et opplag på 350 der gjennomsnittsprisen til nå har vært 50-60’ er det bare å applaudere Pushwagner og folkene rundt han. De har tydelig truffet en nerve hos det norske folk, og vet å bruke det for alt det er verdt. Jeg velger å nyte det jeg allerede har, og gleder meg til å besøke utstillingen neste uke - så får jeg heller føre over fra sparekontoen når det blir lansert seks nye trykk før jul om det skulle fortsette i samme spor…

Noen som vet hva start prisen på “Who controls te controller” var? 20 000?

18000

Det at de skrur prisen opp føles som et markedsføringstriks. Folk vet at prisen skal gå opp og kjøper kanskje litt med dette i bakhodet. Jeg selv ville jo også vært fornøyd med å se at prisen går til værs. Føles bare litt feil at det er Fineart som skal styre dette. Burde være markedet som i første omgang løftet prisen. Nå er det bare masse hype pga. forventninger. Føles feil. Mye mulig at det er gode kjøp, men føles feil slik Fineart gjør dette.