Niels Corfitzen

Hei.

Er det noen her inne som kjenner til Niels Corfitzen? Jeg snublet over han på instagram og synes en del av bildene hans er ganske fete.

Hei. Litt sent svar kanskje, men jeg kjenner Niels Corfitzen godt. Har faktisk hatt bilder på samme utstilling som han(Galleri Jørgen Østergaard). Vi har også stilt ut på samme galleri i København(Galleri Oxholm) Niels har faktisk hatt bilder på en utstilling i Galleri Ramfjord i Oslo en gang. Vet ikke om han kommer tilbake dit.

Niels er dansk og gjør det veldig bra i Danmark. Han har også gjort det bra på kunstmesser som Art Basel og Scope Miami og solgt til samlere i Europa og USA. Stort sett blir han utsolgt på utstillinger i Danmark. Er littusikker på prisene hans akkurat nå, men du får et ganske stort maleri av han til samme pris som et trykk Pushwagner i 250 eksemplarer.
Jeg er ihvertfall ikke i tvil om hvem av de to som jeg ville satset på. Niels har vel ennå ikke fyllt 40 og har hatt en fin utvikling de siste årene.

vh Erik Formoe
www.formoe.no

3 Likes

Hei. Jeg endte med å kjøpe et bilde av han. Var i direkte kontakt med både han og galleri Oxholm som hjelp til med transport. Begge var veldig hyggelige og behjelpelige, og vi er veldig fornøyd med bildet vi kjøpte. Å ha orginaler på veggen gir veldig mye mer en trykk, selv om jeg har mange trykk også.

6 Likes

Gratulerer!
Veldig fin den serien der. Absolutt best med originaler, særlig når de ofte ikke koster mer enn et masseprodusert trykk:)