Martin Whatson x Sandra Chevrier - Peace

Hei alle.

Som noen har fått med seg (og kommentert) så har jeg prøvd å selge min Peace av MWxSC på et annet fora tidligere. Der prøvde jeg for moro skyld å lufte en “høy” pris, men etter mye surr og så ønsker jeg heller å la dette gå i Norge.

Kort fortalt;
Jeg dro hele Norge på tvers, og enda litt for å sikre meg et av de nyeste collab’ene til Martin Whatson og Sandra Chevrier. Jeg brukte utallige timer bak rattet og mange timer i kø for å sikre meg et print.

Som de fleste av dere har fått med dere så endte ikke det slippet så veldig godt for majoriteten av oss og veldig mange sitter igjen med en vond ettersmak. Dette har blitt diskutert opp og ned i mente så ser ikke noe poeng i å nevne mer om hva som skjedde; annet enn at jeg har fått tilbakemelding om at det ikke er ønskelig at jeg dette videre slik jeg gjør.
Til dem som har ytret dette har jeg sagt klart i fra om min mening om hvordan dette slippet gikk til, og at jeg selger dette for å ikke bli minnet på den elendig opplevelsen jeg hadde i svg hver gang jeg ser på dette printet. Hadde jeg fått hendene mine i det printet jeg kjørte 16+ timer for å kjøpe, så hadde jeg ikke prøvd å selge det slik jeg nå gjør.

Det betyr at jeg trenger ikke å høre noe mer oppgulp fra noen bestemte personer her inne, om hvor lite moral jeg har og at det er dumt å tjene penger på kunst, bla bla. Dette skal være en ren salgstråd, og jeg setter pris på om moderatorene her inne sletter alle andre useriøse kommentarer som evt dukker opp.

Jeg ønsker derimot å gjøre dette til en noe annerledes salgstråd.
Kostpris på dette var 10.500,-.
Jeg ønsker å starte en åpen budrunde hvor man kan by på dette, men åpningsbudet må være minst 10.500,-.
Om det er noen som ikke ønsker sitt navn med en sum i tråden, så send meg en pm, så oppdaterer jeg tråden med ditt bud.

Så detaljene:

  • Medium: Collaborative gicleé print på Moab 300g
  • Utgave: 15 of 20
  • Størrelse: 111.76 x 84.58 cm
  • År: 2017
  • Oppbevart i tuben siden kjøpet for kort tid siden.
  • COA medfølger (se bilde med nr)
  • Lokalisert i Bærum, men kan være behjelpelig med frakt til vestlandet.

Litt avhengig av hvordan det går her på forumet kommer jeg nok til å legge denne ut på Finn.no også.
Jeg har ikke satt en frist på “auksjonen”, men kommer til å avslutte den når jeg føler budene er akseptable.
Om noen har spørsmål eller kommentarer til noe viktig jeg har glemt, så si ifra.

Takk for oppmerksomheten.


8 Likes

Du ønsker kommentarer så jeg fyrer løs.
Virker som en uryddig måte å selge på. En auksjon her uten sluttfrist samt muligens en paralell annonse på finn.no om jeg skjønner riktig?
Nesten like kjipt opplegg for brukerene her som du selv opplevde i Stavanger😉

10 Likes

Byr deg kr. 10.500 med frist til i morgen 22.08 kl. 22.00. :slight_smile:

5 Likes

Annonsen på finn vil evt bli en ekstra markedsføring for å føre flere potensielle kjøpere inn på denne siden. Beklager om det kom noe uklart frem.

Det jeg ønsker å få frem her er full åpenhet og ingen hemmeligheter eller plutselig endringer. Noe som skjedde i svg. Det er også veldig mange annonser på ulike fora hvor det er hemmelighetskremmeri rundt priser og hva ting selges for. Det ønsker jeg ikke her.

Ang sluttfrist så ser jeg den, men det er vanskelig sette en endelig dato. Så fort det kommer bud “av betydning” så kommer jeg til å si noe mer om varighet på auksjonen.
For å si det med andre ord:
Jeg kommer ikke til å holde denne i live med forhåpninger om å få mer enn hva den ble lagt ut til for på ebay. Eller søster-verket på finn.no for den sags skyld…

Håper det var mer oppklarende for folket.

Hva definerer du som: “bud av betydning”? Jeg regner selvfølgelig med at bud som er minstepris eller over er definert som “bud av betydning”? Hva i all verden er ellers poenget med minstepris?

6 Likes

Enig i at dette var en merkelig salgstråd. Er det ikke like greit å bare legge ut bildet her med den prisen du forventer å oppnå - og så evt legge den ut på finn.no dersom ingen her inne møter deg på prisforventningen?
Det er kanskje også mest ryddig - i motsetning til å la de som ønsker å by på verket “henge” i uvissheten?

Uansett - flott bilde, og lykke til med salget.

Er overrasket over sutringen her inne. Han har lagt ut bildet for kost og er sikkert villig til å selge for det. Med budrunde i tråden er det et uvanlig åpent salg enn det det pleier å være. Kan sikkert være greit med en sluttid, men det er opp til TS.

Lykke til!

1 Like

Ja det kan du si… Selvsagt er 10.500 betydning, men tror de fleste skjønner at jeg forventer NOE mer enn 10.500,-

@Espen
Jeg tror ikke jeg får den prisen jeg forventer å oppnå, men jeg ønsker bud. Om dette er merkelig så er det bare å la være å by. Takk for det.

1 Like

Som forventet @azidops
Enig at sluttid er best, men jeg har ikke noe hastverk, og vil påse at de som har ønske/mulighet til å kjøpe dette kan få muligheten. Vi har tross alt akkurat fullført sommerferie og jeg kom hjem i går, men kan være andre som enda ikke er på plass.

Lykke til med salget @Chr_gul :slight_smile:

1 Like

Som forventet?
Det er ingen her som kommenterer på flippingen din, men reagerer på den dårlige salgsannonsen :slight_smile:

1 Like

Ting er ikke nødvendigvis dårlig bare fordi det er anmeldes enn hva man er vandt til vet du. :wink:

1 Like

Ikke nødvendigvis, men ofte…

1 Like

Vant jeg? :wink:

9 Likes

Sorry, jeg må! Hva skjedde i Stavanger? Du kan ikke si at det skjedde noe uten å fortelle hva til oss som har lagt under en stein :stuck_out_tongue:

Svaret finner du her på forumet. Det var mye snakk om det i en annen tråd. Ja om det er dette som blir referert til:

1 Like

Jeg ønsker å holde denne annonsen noe lenger enn 1 dag… Så beklager.

*2 dager

Auksjon uten sluttid?

Det er spesielt, og bør reguleres av moderator. Den type salg bør vel ha noenlunde faste rammer/regler. Vil tro det er bred enighet om dette på forumet.

Selger kan jo enkelt angi minstepris og således være trygg på at dette ikke går helt “ad undas” ved endt sluttid.

“Åpningsbudet må være minst 10.500 kroner men jeg ønsker ikke å selge det for dette”. Er det noe jeg ikke forstår?

4 Likes