Kjøp mellom 5 og 8000kr

Hei :slight_smile: Trenger tips og innspill. Om dere hadde mellom 5 og 8000 kr å bruke på kunst, hva hadde dere kjøpt/vært på utkikk etter? Det er en forsinket 30 års gave fra mamma. Og ønsker i utgangspunktet ikke å legge til noe fra egen lomme, fordi jeg vil at det skal være fra «bare mamma»:blush: Forstår at dette er veldig personlig og individuelt, men syns det er gøy å de hva andre tenker.

5 Likes

Da bør du iaf kjøpe trykk/print ferdig innramma, for å spare 2-5k på det (med mindre du kjøper ramme uten kunstglass).
Er jo mye på Finn. Vet ikke hva slags stil du har, så kom med noen clues, så vil helt sikkert folk her inne prøve å hjelpe.

Alternativt til trykk/prints kan du kjøpe kunst på lerret. Gøy med original kunst. Er kunstneren fersk nok, så får du kanskje råd med budsjettet ditt.
Du kan f.eks scrolle på atelie.art. Det er en bra plattform for nyetablerte kunstnere m.m.

Mer konkret tenker jeg på Børge Bredenbekk. Fine kulltegninger til ålreite priser. Ganske godt likt her inne også. Men, er jo selvsagt en smakssak. Lykke til :grinning:

1 Like

Ramme kan godt komme utenom :slight_smile:
Jeg er helt ny på dette, og har nok ikke helt funnet stilen/smaken min enda. For jeg liker nemlig alt fra Inger Sitter til Ørnulf Opdahl og Mr. Jago. Så jeg er det jeg vil kalle åpen for forslag :smiley:


Hva med et trykk fra Joakim Ojanen eller Camilla Engstrøm? 5K for Ojanen og 8K for Engstrøm.

6 Likes

Denne fra Jago er fortsatt tilgjengelig hos Unit:

1 Like

Om det er stilen til Ørnulf Opdahl du liker, vil jeg anbefale deg å søke opp Jan Ove Ringstad og Vebjørn Aannø. Sistnevnte har sikkert noen lerret til den prisklassen. Er det mer stilen til Inger Sitter du er på jakt etter, kan du sjekke ut Ingrid Haukelisæter. Lykke til i jakten

2 Likes

@heiheihei
Vent litt, så kommer det nok en fin sak her:

Spesielt om innramming kan være utenfor, så får du nok mulighet på main og eventuellt en håndkolorert verjson, om det dukker opp :smiling_face_with_three_hearts: Et motiv om håp og fremtid i mørke stunder :blush:

Fortsatt noen trykk igjen av denne til Mühlenbrink også.

Jeg selger AFK - Breathe til kostpris, 4500,-
Ta kontakt om det er av interesse :slight_smile: