DOLK - Che Canvas på Ebay

Det stopper nok ikke noen fra å prøve seg på det😊

1 Like

I overkant av 6 timer igjen å det ligger under 40k. Jeg tror faktisk verket kommer til å gå for under 40k. Nå vet jeg ikke hva Dolk verk gikk for på Gategalleriet sin event i Bergen. Men. Kan dette være en indikasjon på at Dolk faktisk ikke er like hot der ute?

Dolk har alltid, og vil nok også alltid være mest hot i Norge. Kjøpere av Dolk på Ebay er gjerne heller ikke samme kjøpegruppen som handler Dolk i gallerier i Norge.
“Problemet” med nettopp dette lerretet er nok motiv/farge. Samme lerret bare med hvit bakgrunn i stedet for rød ville nok vært betraktelig mer ettertraktet.

En auksjon uten minstepris kan gå begge veier.
Che er et mesterlig gateverk, men ikke noe veggmateriale for min del.
Så synes jeg at dette verket har et rart forhold mellom lerretstørrelse og motiv.
I tillegg kan jeg nevne annet som ikke jobber i favør av dette lerretet:

  • Stort opplag av trykket
  • Det finnes en håndsprayet stor papirutgave i edt.25 som ser mye bedre ut med tanke på komposisjon. Har vært mulig å få innrammet til 20-25k.

Rødfargen er svært symbolsk i dette bildet. :roll_eyes:

2 Likes

Helt klart. Mine spådommer om at den skulle gå under 40k var i hvertfall skivebom. Den ligger over 50k nå. Har tydeligvis fått litt fart på seg her i sluttspurten. Er ikke uenig i det dere sier. Ser vi bort fra den litt “treige” utviklingen på eBay hadde jeg faktisk trodd at den skulle gå rundt 70-ish K. Det var før jeg så at den lå lenge i 20-30k område.

Et Dolk lerret er vel uansett lavt priset om det går for ca 55k? (Så kan en alltid si at et verk er ikke mer verdt enn det folk er villig til å betale… men Dolk har solgt sine verk dyrere enn dette). :slight_smile:

Og der var 50k passert :slight_smile: I allefall noen med god smak der ute.

Solgt for 55,000. Håper det havnet i Norge slik at det er lettere for oss å få det på vegg i fremtiden :slight_smile: