DOLK - Che Canvas på Ebay

Kom over denne via det engelske forumet :slight_smile:

http://www.ebay.com/itm/Dolk-Che-Canvas-Original-Signed-POA-and-Banksy-Whatson-Pobel-Faile-stickers-/132262407389?hash=item1ecb742cdd:g:H3QAAOSwsXVZanCw

Han har prøvd å selge det for 6500 pund uten hell. Nå får vi se hva det er verdt…

mener at canvaset har noen skavanker og at det har skremt bort noen beilere opp igjennom, spennene å følge med på

Selger sier ingenting om dette, som er litt rart.
Uansett en original Dolk 1/1, som sliter med å bli solgt til rundt kost…

spennende å følge med ihvertfall

Noen som vet om det kommer MVA på bildet dersom man tar det inn til Norge?

5% MVA, 25% av 20% av verdi tror jeg skal bli riktig på dette.

Ja, all 2. hånds kunst skal pålegges MVA. Som Sundgaarden over skriver kommer det 5% MVA ved import.

Altså blir prisen:

(Hammerpris+evt paypal fees + transport) + 5 pct mva av dette. Dette blir din pris for å få det hjem

Er ikke så sikker på at det kommer paypal avgifter på denne. På ebay pleier det å være selger som får avgifter ved salg. Man har jo en kjøpskontrakt på ebay, så å betale avgift på paypal som “forsikring” trenger man vel strengt tatt ikke går jeg utifra. Da blir det vel vanlig overføring som er gratis.

Tipper denne blir å finne tilsalgs fra et galleri eller dolkpusher her i landet tilslutt

Det fungerer slik at dersom kjøper overfører 1000 usd, så tar paypal en avgift og selger sitter igjen med mindre. Nå er begge beskyttet. Har tidligere ofte avtalt at disse avgiftene skal deles likt mellom kjøper og selger.

Må være dolks kjedeligste canvas… :confused:

Kommer på et verre: Friele ville jeg ikke hatt på veggen om så Dovre brenner, eller hva det heter :slight_smile:

personlig vil jeg mene at det er et av de bedre (jeg er mest fan av gamle verkene), det som er det fine med kunst :slight_smile:

Friele liker jeg også, men mulig det avslører hvilken by jeg kommer fra (og muligens også hvilken by du IKKE kommer fra Gammel_Erik :slight_smile:

2 Likes

Har ikke opplevd dette selv ved på kjøp på ebay… Men har vel kanskje ikke kjøpt for over 1000usd der. Blir mest nips😊

Mener når du betaler med PayPal - det er vel den betalingsmetoden de fleste velger?

Å bruke paypal ved en privat handel på uaa f.eks ja.
Men via ebay har aldri opplevd at kjøper må ut med noe mer enn selve kjøpsummen. Selger betaler jo derimot avgifter til ebay ihvertfall.

Enig, men hvordan kommer du utenom paypal om du kjøper på ebay?

Kommer ikke utenom sånn sett. Hele betalingen er jo på en måte intergrert via ebay. Kjøpesum + fraktkostnad er det du skal betale. Selger skal ta avgiftene rundt salget. Så får han heller være kreativ med fraktkostnad. Men den skal opplyses før kjøp og.
https://pages.ebay.com/help/policies/listing-surcharges.html