Victor Ash - populæritet og prisnivå

Hei, eg er ny i min kunstreise, kjøpte mitt første trykk i haust. Utrolig gøy følge dette forumet! Er så å si daglig innom for å lese nye innlegg.

Syns astronaut bilde er kult og kunne tenkt meg å ha det på veggen, men skjønner originaliteiten av eit bilde forsvinner når ein stadig kjem med “nye” varianter av eit bilde. Er det likevell verdt prisen?

Om du synes bilde er kult og kunne tenke deg å ha det på veggen. Ja så er vel spørsmålet om du synes det kan forsvares å betale det selger spør etter. Victor Ash er vel en av de som holder seg sånn nogenlunde i verdi. Kanskje falt bittelitt.

Nå vet jeg ikke hva du evt må betale for astronaut, men personlig synes jeg den tar seg fint ut på veggen. Har både astronauten og månen. Av de verkene jeg har så er det faktisk disse to som nesten får mest oppmerksomhet ved besøk. Ikke at det betyr noe :). Viktigste er at en selv er fornøyd. Hva er det du må ut med i dag om jeg kan spørre? Sted mellom 5-7k?

2 Likes

Markedet har som regel rett når det kommer til pris. Problemet blir som du sier at hvis det gis ut i en ny variant, vil det korrigere markedet noe. Det er uttalt, uten at jeg finner kilden på det, at det ikke skal lages flere varianter av dette motivet nå (i alle fall som trykk). Men jeg ser det ble laget en såkalt "mirror edition i 2020…

Hvis du liker motivet og kjøper dette uten intensjoner om å bli søkkrik; Kjøp!

1 Like

Andre opplag kom vel som 10 års jubileum?
Noe større og sprayet rett på papir.
Samt noen som var på et materiale som brukes i romfart. Sølvfarget.

Så kom det en miniversjon av trykket for ca 2-3 år siden. Solgt via Nelly duft.

Selv har jeg mini versjonen og angrer litt på at jeg ikke slo til på de som var sprayet rett på ark.
Stod med det foran meg når jeg var i Berlin i 2018 men var så mye annet å bruke penger på:-)

1 Like

Takk for innspill :slight_smile:
Har ingen avtale om kjøp, er jo utrolig mykje spennende å velge mellom, men prøver å sette opp ein liste med ting eg liker i dag, begynt å følge ein del forskjellige på insagram, sjekke ut litt forskjellig galerie og leser flittig her inne for nye tips.

Så for vi sjå når det har gått litt tid om eg forsatt tenker det er like kult/spennende osv for eit evt kjøp :blush:

Ja, kjenner meg igjen. Veldig mykje som eg kunne tenkt meg, men må passe med økenomien og fruen :joy:

Ser noko har spesialversjon ute for salg på finn, ser også at Nellyduff forsatt selger den mindre versjonen.

Tenker eg skal ta tiden til hjelp og så for eg sjå kva som kommer på veggen etter kvart :blush:

Jeg er ekstremt fornøyd med min😁

11 Likes

Hei alle. Solgte en innrammet astronaut i desember for 10k og angrer litt allerede. Lykke til med jakten. :sweat_smile:

2 Likes

haha!

1 Like

Både Eclipse, Full Moon og Astronaut er fete!!! Enig at det mister litt eksklusivitet når utgivelsene melkes, men til Victor Ash sitt forsvar er antallet i hver utgivelse relativt beskjedent. I tillegg er slipp-prisene overkommelige😊 Kul kunst på veggen uten at det knekker budsjettet

2 Likes

Hoi. Noen som har en astronaut for salg?

2 Likes

Kom akkurat opp en på Finn nå

3 Likes

Den har blitt lagt ut fleire ganger til samme pris, så sikkert mulig å få prisen noe ned.

1 Like

Skal sjekke ut. Takk.

Noen som vet hva en fornuftig pris på denne er for tiden?

2 Likes

Vanskelig å si. Denne her har det vært stille rundt en stund (i hvert fall her på kunstveggen). Kanskje en 7k? Wild guess.

2 Likes

Lagt ut en på auksjon nå, så da får vi se.

Gammel tråd men, noen som kjenner til noen verk til salgs?

Sjekk ut artsy - Victor Ash | Astronaut / Cosmonaut (Mirror Edition) (2020) | Available for Sale | Artsy

1 Like

Jeg har en liten astronaut (mini-trykk) i opplag 100 du kan få til en god pris. Samme som dette (men ikke AP da): Astronaut Mini - A/P by Victor Ash - Nelly Duff

Ellers så har jo Nelly Duff fortsatt noen andre trykk fra han tilgjengelig.