Transport av kunst Oslo til Bergen

Takk for gode forslag, skal sjekke ut dette ila uken :slight_smile:

Jeg flytter fra Bergen til østlandet denne helgen.
I denne forbindelse har jeg leid en stor flyttebil som ser mer ut som en lastebil. Regner med at vi får plass til litt kunst, så hvis noen skal frakte noe over fjellet som er litt vanskelig å frakte på annet vis er jeg behjelpelig

2 Likes

Yes, yes, da får vi litt liv her også.
Blir det Oslo ?

Nesten. Men så blir det London :slight_smile:

Hei. Har noen tips til fraktmuligheter Oslo → Bergen?
Innrammet bilde, med rammemål 69x96.
Tar gjerne også imot info om kostnad og ev forsikringsalternativer :slightly_smiling_face:
Takker!

Om det pakkes skikkelig kan det sendes med posten, men om man er litt skeptisk til det har vi brukt systemtrafikk som holder til på Osterøy. Veldig fornøyd med den servicen de leverer👍

Bare sende de en forespørsel for pris og evt andre spørsmål.

post@systemtrafikk.no

Anbefaler Øystein som driver fraktfirma, benyttet han flere ganger dør til dør Oslo til Bergen: 906 25 542

6 Likes

Da tester jeg Øysteins tjenester førstkommende helg. Takker!

Kom også i kontakt med kar ved navn Jørgen (+47 414 28 600), men akkurat for seint, da Øystein hadde fått jobben.

Til opplysning. Jørgen (som bor på Sotra) sier at han dekker Vestlandet og videre østover, ned til Grenlandsområdet og helt til svenskegrensa, på vei gjennom Oslo. Han kjører 3-4 ganger i mnd. Bare å lagre nummeret hans også.

Øystein og Jørgen, altså.
Gutta krutt :muscle:t3: :truck:

9 Likes

Av ren nyskjerrighet. Hvordan pakkes bildene når man bruker disse firmaene? Er bildet bygget inn i trekasse eller holder med tape og bobleplast?
Og i hvilket prisleie ligger transporten på for et bilde på nevnte 69x96 yttermål?

Jeg har ikke brukt disse to selv før, men jeg har brukt andre private transportfirma, og de frakter da typisk i en litt stor varebil. Skal holde at du selv pakker bildet inn i bobleplast, også kan du spørre firmaene om de har noen tepper e.l. de kan wrappe bildene inn i også. Og at de sørger for at bildene står / ligger stabilt. Kostet meg nettopp 1750 NOK å få et stort maleri (190 x 160 cm) fraktet fra Fornebu til Stavanger på denne måten. Da brukte jeg den fraktsiden på facebook (Fraktekrigen Norge) som utgangspunkt. Fikk en veldig hyggelig kar fra Stavanger som kjørte en stor varebil fra Stavanger - Oslo - Stavanger til å hente maleriet og frakte det til Stavanger for meg.

3 Likes

Usikker på Jørgen mtp betingelser. @Inoma betalte 700kr for frakt av et bilde på str med innrammet One Small Step (80x80). I fjor.

Øystein tar 1500kr som minstepris, inntil 2x2m (mener jeg han sa). Etter det går prisen opp.
Noen lag med bobleplast er et minimum. Helst også papp rundt, og hvis du er helt @Fingercut så kan du gjerne pakke i trekasse.
Pakk uansett tett, pga mulig kondens som kan smådryppe fra taket over fjellet, sies det:)

2 Likes

Vet dere om noen av disse tar turen fra Oslo til Trondheim også?

Jeg har bare brukt tape og bobleplast. Verket blir jo hentet med bil og kjørt dør til dør. Kommet frem trygt hver gang her :slight_smile:

1 Like