Tips til innramming av MW

Hei, alle sammen! Da har jeg endelig fått min første Whatson i hus, og nå er jo spørsmålet hvordan jeg skal ramme inn dette. Det er altså snakk om en 100% handfinished etching av Sailboat-motivet. Det er en relativt bred ramme rundt bildet som det er, med nummerering helt nede til venstre, som jeg gjerne vil ha med. Blir det da kjøtt på flesk å ha passepartout i tillegg? Tenkte i utgangspunktet en enkel svart list og en ramme som ikke bygger så mye ut av veggen. Jeg ønsker ikke flytende ramme, tror jeg.

Hva tror dere? Med eller uten passepartout? Dyp eller tynn ramme? Andre forslag?

Og en annen ting – jeg var første på lista i Berlin der det ble sluppet og trodde således jeg skulle få nr. 1/50, men det viste seg at jeg fikk et på 30-tallet i stedet. Er det vanlig? Ikke at det har så altfor mye å si, men når alle 50 er unike, så er det kanskje nærliggende å tro at MW gjorde seg enda litt mer flid med nr. 1? Bare spekulasjon, naturligvis, men på tuben fra Graffiti Prints står det også at dette er Edition 1/50. Nu vel.

2 Likes

Dette med handfinishen blir ren spekulasjon. Jeg vil tro finishen av trykkene ikke skjer samtidig som nummereringen, da det nok blir laget opp endel fler enn de som ender opp med å nummereres og signeres. Selvfølgelig litt kjedelig om du trodde du ville få nr 1, men ikke noe som burde ødelegge dagen din.

1 Like

GP selger aldri #1

3 Likes

Ødelegger definitivt ikke dagen min. Jeg er superfornøyd og gleder meg til å få det på veggen :blush:

Grattis med superfin Whatson! Personlig har jeg rammet inn disse bildene med passepartout og synes dette ser cleant og fint ut, men har enkel svart/hvit ramme rundt. Ville tenkt det var anderledes om en skulle ha en større eller mer utsmykket ramme rundt :slight_smile:

1 Like

Jeg tror jeg hadde gått for en stor ramme, med rammeverk som lignet på noe som dette:

Hadde også gått for flytende. Det er en båt. Kanskje det hadde gitt en litt ekstra effekt på bilde.

1 Like

Uavhengig av type innramming kan jeg tipse om at alle registrerte brukere på KV får 10% – 15 % rabatt på innramming hos en utvalgt rammemaker i Oslo, Bergen og Stavanger :slight_smile:

Lykke til med innrammingen!

2 Likes