The Frame

Vi skal kjøpe ny TV. Ser på The Frame som skal se ut som et vanlig bilde når man ikke ser på TV. Man kan visstnok velge mellom mange ulike motiver/kjente verk. Noen som vet om man det finnes street art i bildebiblioteket? Jeg har DOLK hengende ved siden av TV’en. Kunne godt tenke meg å kikke på noe av Banksy eller noe… :wink:

Tro meg, jeg er den siste du vil spørre om teknologi, men det må vel gå an å legge ut hvliket som helst (bakgrunns)bilde på denne nye flotte TV’en? Inkludert Banksy?
Når det er sagt - drit i Tv’en og kjøp en Banksy!

Kjøp projektor og et lerret! Eller som gammer’n sier - drit i det og kjøp en Banksy!

Per dags dato er jeg usikker hva som finnes av streetart i utvalget men jeg vet at det jobbes med aktivt. Tror det er godt over 1000 kunstverk å velge mellom å kunne ha på tv-en og den er virkelig bra!

1 Like

Kunst skal være fysisk og klokker skal være kinetiske (ikke på batteri), enkelt og greit :wink:

1 Like

Det er et supert alternativ til å ha en TV på veggen som ser f eks malplassert ut eller stor eller bare kørkete:)

1 Like

Helt enig Gulosten :+1:

Bør vel være automatic om man skal være helt innenfor

Hehe… Det ante meg at noen her inne ville mislike konseptet. :wink: Nå er det strengt tatt ikke en original Banksy som er alternativet, det har jeg ikke råd til, dessverre, men en stor svart flate de fleste av døgnets timer. (For store vinduer til at lerret+prosjektor er et alternativ.)

Næ ikke enig!

Så du liker oppladbart batteri eller elektronikk i klokken din?

Denne tråden holder på å spore helt av men…
du mener vel; bør vel være “mekanisk” om man skal være innenfor :wink:
PS: Kinetisk energi er energien et objekt har på grunn av bevegelsen.(tilsvarende automatic, som klokken i bilde :smirk:)

Ja den sporer av😊
Nei jeg mener det jeg skriver. Automatic er en mekanisk klokke som lagrer energien i en fjær.
En kinetic lagrer energien i et form for oppladbart batteri. En slags hybrid quartz.

Den ser bra ut men når det kommer til å se TV/film så ville jeg nok heller lagt pengene i en Oled tv. Har akkurat kjøpt meg en LG Oled og er veldig fornøyd :ok_hand:t2:

1 Like

Var i alle fall manuelt opptrekk jeg mente kontra automatic urverk. Elektronikk er fyfy selvfølgelig :smile:

1 Like

For å prøve få dette tilbake til tema;

Når The Frame er slått av, er den et dekorativt bilde med innhold etter ditt ønske. Skap kunst av egne bilder. La dine personlige minner bli en del av innredningen. Du laster enkelt opp dine egne bilder til The Frame via en app på mobiltelefonen* eller en USB-enhet.

Det betyr at du kan jo strengt tatt velge hvilke som helst bilde som vil vises på skjermen når tv går i ArtMode. Du finner en del bilder i samsung collection, du kan også utvide utvalget ditt via Art store. Men du finner ikke gatekunst i dette utvalget. Men som nevnt over. Der kan du jo selv laste ned bilder, hive de på USB-enheten og få de opp på tv’en. Så du vil f.eks kunne få banksy, dolk eller andre gatekunstnere om du ønsker det. Les mer om The Frame her;
http://www.samsung.com/no/tvs/theframe/content/

Som dippedutt fyr så synes jeg dette er litt kult. Spesielt at du kan styre “kunsten” fra mobilen. Enda mer info her;
https://shop.samsung.com/no/samsung-55-the-frame-302034/?gclid=EAIaIQobChMIqMHJxISJ1gIVXWUZCh3AEgjVEAQYASABEgJv4fD_BwE&mkwid=svHjLhmZB&kword=adwords_productfeed&s_kwcid=AL!618!3!197658455908!!!g!!&ef_id=VMPFIgAABT2mTkzt:20170903123927:sa:

Synes 18k for en 55’ er litt mye penger. Du får jo 65’ - 75’ for samme pengene. Dog. De har ikke denne fine kunstfunksjonen. Og det er kanskje for stort med 65’-75’ på veggen din?

Har du sett på hvorvidt vanlig tv-bilde kan konkurrere mot andre 55’ tv’er? Det er jo en viktig faktor for å kjøpe The Frame.

Har forøvrig snakket med en kamerat som har peiling på flatskjermer etc. Han påstår at The Frame er en meget god tv. :slight_smile:

1 Like

Sikkert fin til bryllupsbilder, familiebilder, feriebilder osv… men ser ingen sanseglede i “digital” kunst…

Jeg kan lett se at dette gir en merverdi i form av dekorasjon. Det hender jeg har Google chrome bare gående i bakgrunnen fordi det vises mye flott foto. Bedre det enn å ha en 65’ svart skjerm stående.

Tenk litt utenfor boksen ;). Det er jo ikke snakk om at det skal erstatte kunst. Mer en dekor for noe som i utgangspunktet ikke er noe pent å se på når det henger der svart som natten. Kjør på @Elise

3 Likes

Noen som har noe kunst på tv-skjermen sin de er fornøyd med? Selv ble det med den ene gangen jeg testet det ut, ellers er tv’n avslått når den ikke er i bruk. Legg gjerne ved bilder for inspirasjon😊