Pushwagneroriginal - verdi?

Hei!

Kjøpte dette originalverket av pushwagner for ca 1 år siden. Som dere kan se på bildet består det av et relativt stort motiv og flere tegneseriestriper med velkjente motiver fra en dag i familien manns liv. Det største bildet måler omtrent 30x30 cm. Jeg er ingen stor kunstkjenner, men lurer på hva dette kan værer verdt? Så artikkelen til dagbladet om at pushwagner ikke var noen god investering, men da var det vel hovedsakelig mtp trykkene?

Henrik

Veldig gøy med ukjente verk av Push! Aner ikke, ikke lett å fastslå noe pris. Er vel verdt det selger/kjøper blir enige om :slight_smile: Ville bare hørt med fineart/pushwagner/blomquist får å få en antydning.
At Pushwagner ikke er noe god investering har hittil bare vært feil. Som med boligmarkedet…

Håper på det!:slight_smile: Har du sett noe liknende av push tidligere?

Hei - det dukker av og til opp tegninger her og der - jeg kjøpte to tegninger (Walkie Talkie og Happy Baby) hos Blomqvist for en stund siden for en billig penge. De er begge A4 - sort tusj på papir og verdien synes jeg er vrien å estimere. De er nok ikke supersjeldne andThenPush i at de er verdt det kjøper/selger blir enige om. Jeg har en ide om hva jeg evt skulle hatt for mine om de skulle selges:-)

Det er vanskelig å prise “originaler” av Push som er utenom de klassiske lerretene som er laget ifm. utstillinger. Har sett veldig mye forskjellig av Push opp igjennom årene som er laget på papir, plater etc. etc, så jeg vil nok si at det er opp til markedet å bestemme pris her :slight_smile:

1 Like

Skjer det at det dannes trykk fra slike originaler? Hvordan går det isåfall til?

1 Like

Siden trykkene “En dag i familien manns liv” ble laget i 1980, og dine er signert i 84, så har vel Push brukt den serien som inspirasjon for tegningen?

Bildet Sov Godt III, nr. 32 i serien En dag I familien Manns liv

““En dag i familien manns liv” - Ble til etter et langvarig visuelt/litterært samarbeidsprosjekt mellom Pushwagner og forfatteren Axel Jensen. Serien ble trykket av silketrykker Gunner Fredriksen i 1979-80[9]. Rammen for historien er den samme som i Soft City, en vanlig families hverdag i et gjennomkontrollert samfunn. Gjennom silketrykksprosessen tok Pushwagner steget inn i en mekanisk reproduksjonsform som minner om Andy Warhols fabrikkerte malerier. Hvert trykk er en tegneserierute i en større fortelling og bildene blir nesten som filmstills når de står alene. Denne narrativiteten, som alltid har stått sentralt hos Pushwagner, knytter han mer opp til litteraturen og en konseptbasert kunst enn det moderne maleriet hvor hvert bilde skulle være et lukket og avsluttet hele.”

2 Likes

Ja, den er veldig lik! Første bilde i “tegneserien” nederst til høyre, er nesten identisk.

Syntes det sier mye om markedet til Push når dere alle skriker om å få betale mest mulig for et av 250 trykk, men med engang det kommer en original inn i bildet vet ingen hva de skal gjøre.

Det ville være interessant om du kunne utdype litt.

Nå er det vel slik at det omsettes mye mer trykk, derfor er det lettere å prise disse i et marked - mer referanser altså.

2 Likes

Köpte liknade idag fast självporträtt, tror dessa bilder om få år kommer vara värt över 500.000 då dessa är hans egna handmålade verk, mina är dock signerade och har foto på när han tegner bilden. DGA bilderna finns i allt för många och de räcker med att de byter en färg på bilden så kan de trycka 200 till, då mister de sin verdi.
Däremot så är hans originalteckningar ytterst få och något som jag som både konstnär & galleriägare värdesätter mycket högre.

Jeg ble veldig glad når jeg leste posten din i morges. Jeg har også en slik signert original hengende - fantastisk å vite at den snart er verdt en halv million :slight_smile:

5 Likes