Prisdiskusjon Pushwagner (Fineart)

Fineart Kragerø. De har solgt mye, og har gått fra planer om popup i sommer til å ha permanent utstilling her i 5 år fremover!

















10 Likes

Stemmer, har hørt at de forhåndssolgte for 1 mill og solgte for 2,5 mill første dag. Allerede da ble det bestemt at de skulle satse i 5 år

Takk for fine bilder!!

Mye stilig her ja! Varierende priser!

Som dere ser har de solgt godt av de nye trykkene. Cirka 25 av people, cirka 50 av biker og mange home again. Utrolig nok fler home again enn Hello på tross av 10k dyrere. Selv synes jeg Hello faktisk trumfer Home Again og at People er det fineste dette slippet.

At Sea dominerer dette slippet. Det bildet er magisk!

1 Like

“Home again” ble lansert tidligere. Bare et spm om tid før “Hello” stiger kraftig i pris også. Liker også veldig godt People.

Fult klar over det, bare overraskende at det solgte så mye bedre nå i Kragerø tross høyere pris.

Her var det mye fine bilder. Takk for deling!

Prøver å overtale meg selv til å kjøpe en av disse før de blir enda dyrere. Ikke skjønner jeg en mye av bildene. Ikke er de spesielt fine. Opplaget er høyt. Sinnsykt dyre er de. Forsvinner disse tingene ut av landet, eller blir 2500 nye hjem i norge velsignet med Push i disse dager.

Setter pris på all hjelp her, hva er det alle utenom meg ser?

Ikke for å være frekk, men hvorfor bryr du deg når alt er negativt med de for deg?
Noen liker en hval i ballonger noen liker en mann x 20 som går inn eller ut av en dør.
Uten at jeg vet det så regner jeg med at noe går utenlands også, da han også er kjent der. Han skal senere i å lansere en bok i New York, som sikkert skaffer litt oppmerksomhet rundt bildene.

1 Like

@Audun jeg bryr meg fordi jeg er nysgjerrig på hva veldig mange ser, som jeg ikke ser.
Så om ikke det var for å være frekk, så del gjerne om du er fan. Jeg er er ingen ekspert, så tar imot innspill med takk.
Fortell gjerne hva du ser?
Er forøvrig kjent med smaken og baken og alt det der du henviser til. Men når det gjelder Pushwagner så virker det som om rumpeballene ikke er like store

1 Like

Regner med du har sett dokumentaren om ham, og vet litt om hans historie. En kunstner med en bakgrunn, og utrolig tegneferdigheter. Enig i at hans siste “serie” med trykk nå ikke var så veldig spennende eller fine Men fakta er at han er en av Norges aller største kunstnere, derfor er det litt stas å ha noen verk av ham. Folk liker vel mye forskjellig vedrørende hans bilder, derfor selges det så mye. Veldig fine farger, passer utrolig godt som innredning i ulike hjem/rom.Også er det mye variasjon, til feks Sandra C.

Noe sånt, heller ikke ekspert :slight_smile:

1 Like

Valgte selv å stå over Push sine to siste slipp. Bildene er fine og er fargelagte bilder fra hans tidligere tegneserier. Mer av det samme fra tidligere slipp - der jeg allerede har et par bilder fra. Greit at flere - nå opp til 2500 - får mulighet til å eie en Push. Må også være helt greit at pris på kunst settes etter hva noen er villige til å betale. Personlig har jeg stor sans for mono, som eksempelvis Cosmos og Babytrip. Sistnevnte fortsatt et bra kjøp for 25 Bærumstiere på Pushgalleriet.

3 Likes

Enig. En av mine favoritter fra Push er Babytrip kanskje fordi jeg har en på veggen :wink: Stort format med mye detaljer.

2 Likes

Synes ‘At Sea’ er den beste til nu, hva va rimeligste tilgjengelige pris på denne?
Får inntrykk at det er veldig sprikende priser fra Fenka (25 m/ramme), Kragerø ?!, fineart (28) og pw gallery (25 m/ramme). Noen som har sett en hvit/hvit ramme om det er passende?

At sea er 25 totalt i Kragerø. Synes trykket var pent, men i virkeligheten var det ikke like imponerende som jeg så for meg.

Fryktet det ja… streken blir mindre tydelig fra avstand? Får dra innom fineart å ta en titt… :blush:

1 Like

Det samme tenker jeg om alle krusedullene til MW.

Var kult til å begynne med, men nå er d “overalt”

Veldig enig, @Kebabdyret!
En rimelig solid “Cash cow”. Som flere enn PW og MW har innsett at det er.
Forsåvidt intet å si på det, fra et business-perspektiv.
Kanskje heller ikke fra et “kunstnerisk” perspektiv.

Men, noen av oss blir bare “lei av hele greia” fordi det går inflasjon i uttrykk som før fremstod litt innovative og unike, og på den måten utgjorde en forskjell, og var spesielt å eie. På den annen side gir jo denne “suksess”-oppskriften økt tilgjengelighet, nye fans, større marked, …og pen inntjening.
Forsåvidt en kurant vinn-vinn.
Men dog; - ikke særlig spesielt lenger.

Og mens jeg fnyser passelig behersket av det ovennevnte faktum, så sitter jeg her da…og venter på den siste SC´n… :wink:

12 Likes