Prisdiskusjon Pushwagner (Fineart)

Tror dere de holder igjen en del trykk til de annonserte utstillingene hans utover høsten?
Og i så fall til opprinnelig pris?
Tenker da på trykkene som har økt voldsomt i pris, og dem som virker utsolgt

Han har jo E.A versjoner også, så tvilsomt at noe annet holdes igjen vil jeg tro, og ikke til opprinnelig pris iallefall.

Vil tro at “at sea” snart er utsolgt, mtp prisforskjellen nå mellom fineart og pushwagner.no samt 3 prishopp. Tipper også at “hello” snart stiger og blir utsolgt. Kommer det nye verket til å koste 50k+ som startpris, er det er 100k verk om 1år :slight_smile:

Mail fra Fineart om ukens godbiter til salgs…Pushwagner presenteres slik :

"Med et saftig spark til etablert hverdagsliv og vedtatte normer har PUSHWAGNER blitt et kjent navn i Norge. Den naivistiske streken og de fargesterke flatene gir form til hans pek mot den ensformige tilværelsen han selv har brukt store deler av livet til å flykte fra.
Med et kunstverk av Pushwagner på veggen stiller du deg kritisk til din egen livsstil, med et lekent byks inn i samtids kritisk tenkning. "

What the F#*** !!!

Det som er vittig med prishoppene og all denne kaosen er at den hovedsakelig er skapt av dere selv og frykten for å ikke få et Pushwagner trykk. Det virker som mange driter i om det er et motiv de liker eller ikke, for det kan jo være de setter opp prisen :scream:

10 Likes

Det var det lekne bykse jeg gikk for…

3 Likes

Er kjempe kritisk til egen livsstil, må ha “at sea”, slik at jeg blir påminnet mangel på sjøluft! :slight_smile:

1 Like

Jeg måtte ha at sea selv om jeg er omringet av sjø på alle kanter.
Tror jeg mangler den urbane livsstilen her ute i havgapet.

Akkurat det virker det som det er om det meste. Selv om prisen er fast uansett etterspørsel på trykk av andre kjente kunstnere, virker det som folk i flere tilfeller kjøper pga navnet og ikke at de liker motivet.

1 Like

Liker motiver, vet ikke så mye om kunstneren Ian Fransis…heller ikke gjort så mye reasearch, men tenkte at til denne prisen kunne det godt gå på gjesterommet. Push…får seile sin egen sjø…

http://www.lazinc.com/artist/ian-francis/prints/9587,revolving-cage

2 Likes

har også litt sansen for han. Stilen minner meg mye om Conor Harrington

1 Like

Ian Francis er fantastisk. Nesten komisk at flere her inne ikke liker eller vet om ham.

1 Like

Men er ikke prishopp ganske normalt? Melgaard? Bjertnes? Etter så og så mange solgte går prisen opp. Forskjellen er at Pushwagner selger raskere ut.

Nåja, til dels uenig. Jeg kan forstå at nye samlere kjøper mye ting de egentlig ikke har sansen for ofte fordi de får en oppfatning at de må det for ikke å gå glipp av noe :joy:, dette er ofte billige trykk kanskje noe tusenlapper. Dette er noe de fleste har råd til. På disse trykk har du også en horde av nye flippere som står klar som gribber og tror at ALT kan selges for 3x summen.
Dette er ikke tilfelle her. Man blar vel ikke opp 20.000.- + for noe man egentlig ikke har sansen for? Eller hva vet jeg kanskje man gjør det. Sammenligningen din blir hvertfall litt feil for meg

1 Like

Jeg kjøpte Push - Hello mest for rammen sin del.
Tar nok ut trykket og setter inn Hard Work

3 Likes

Men da burde jo trykk som Bogeyman vært utsolgt for lenge siden?

Er det nå Ian Francis endelig skal få sitt gjennombrudd? I en Pushwagner tråd på Kunstveggen:) Jeg har likt mange av bildene hans lenge men først nå la jeg inn en bestilling av frykt for Kunstveggen effekten skal drive prisene til himmels. Det ligger mange fine Francis bilder usolgt på Lazarides så liker mann det får en mye bilder for penga…

3 Likes

Hehehe, tosk :grinning_face_with_smiling_eyes:
Jeg liker også push… Men ikke alt, og jeg kommer ikke til å kjøpe en push i frykt av prisøkning :wink:

Men hvorfor Hello og Home Again? Og Biker? Hvorfor kjøper ikke folk Telly og People? To bilder som er fantastiske og “billige”?

3 Likes

Pris justering etter som opplaget blir solgt er helt vanlig, Torbjørn Rødland, Julia Hetta, Stephen Gill, Jo Bentdal & de fleste anerkjente internasjonale galleriene bruker også det.

1 Like

Telly og People koster sikkert ikke nok.

1 Like