PEZ - Alter Ego via Classic Nouveau

Noen som kan svare meg på dette?
Jeg har dialog og får kjøpt pez twin pix.

Denne utgaven er ikke nummerert. Er ikke dette litt rart? Er det ikke bare sluppet 150stk av disse i verden?

Håper noen kan svare :slight_smile:

Om det er en AP (artist proof) eller PP (printers proof) er det ikke sikkert de er nummererte… ofte 10% av hoved opplaget. Litt gjevere med en AP eller PP, verdimessing ikke noe forskjell i min verden.

Kan være en “A/P” eller “P/P” versjon?
Altså Artist Proof eller Printers Proof versjoner.

Om eg har forstått dette riktig er dette versjoner som artisten sjøl eller trykkeriet får i sammenheng med releasene. Disse kan de f.eks gi vekk eller selge på et senere tidspunk (som Graffitiprints har gjort nyligt).

Verdiforskjeller på AP/PP eller vanlige x/125 kjenner eg ikkje til.
Håper dette var til hjelp :slight_smile:

1 Like

Supert! Da ser det ut som det har blitt en PEZ Twin Pix AP :slight_smile:

Gøøy!

Gratulerer :slight_smile:
Så er det bare å stille seg i kø mtp på “Black Mirror”…:smirk:

Pleier det ikke å stå,AP eller PP på trykkene hvis de ikke er endel av en del av en edition?

Printet mitt har ankommet posten nå, her er hva jeg må betale

677 på meg også. Sendte dog en mail med all informasjon på onsdag, har kun fått eit saksnummer og ikkje noe mer. Håper på svar ila kommende uke iallefall :-/ Pakken forstatt på postkontoret.

Hva sender dere inn for å slippe å betale? Og hvem sender dere til?

Sendte inn i dag så må vel vente en stund før jeg hører noe. Får håpe vi treffer en som kan ordne opp

1 Like

Sjekk tråd her inne om fortolling, masse info der :slight_smile:

1 Like

Noen som har fått svar fra ksutland@post.no? Jeg sendte mail tirsdag i forrige uke og venter fortsatt… :disappointed:

Ganske klar for å hente det ut

De bruker rundt en uke, du får nok svar snart!

1 Like

Ringte dem idag. Etter 5min fikk eg svar av en på kundeservice. Etter litt snikk snakk og forklaring så var det eneste han kunne gjøre å purre på dem for meg, så får vi se. Dette var kl 10 idag tidlig. Eg sendte min mail onsdag forrige uke.

Forøvrig prøvde han seg med denne:

“Om det ikke er kjøpt direkte fra kunstner, så blir det mva-pliktig”

Kor eg svarte han rolig og hyggelig med å lese direkte fra tolletatenssider, utkast:

“Dersom du er er busett i Noreg og kjøper eit kunstverk direkte frå kunstnaren i utlandet eller gjennom ein mellommann, til dømes frå eit galleri, skal du heller ikkje betale meirverdiavgift.
Avgiftsfritaket gjeld uavhengig av kven som står som mottakar på deklarasjonen, så lenge importen skjer direkte frå kunstnaren eller frå mellommannen til kunstnaren.”

Han var hyggelig i telefonen, men kunne ikkje gjøre mer på dette tidspunktet sa han :slight_smile:

1 Like

Sikkert ekstra hektisk rett etter det månedlige slippet fra bokklubben.

Edit: Mente selvfølgelig graffittiprints/classic nouveau…

5 Likes

Humor!!

1 Like

Posten slettet kravet:

Hei.

Takk for din henvendelse den 15.11.2017.

Beklager sent svar.

Pakkene er nå fortollet på nytt og dere kan hente dem uten å betale.

Med vennlig hilsen

Og her er noen bilder av herligheten:

6 Likes

Et fantastisk trykk. Enormt detaljert. Bedre enn jeg hadde forventet.

Pez sine trykk er generelt av god kvalitet!

1 Like

Da slapp endelig min ut av posten sine griske klør, fikk beskjed i dag at kravet var slettet. (1 time senere fikk jeg beskjed om at min Mehdi ikke ville bli endret og at jeg kunne enten hente den og klage til toll.no, eller bare la det bli returnert!)
Men som vanlig ser trykket fra PEZ sinnsykt bra ut live! Var litt skeptisk til gold vs main men fornøyd nå :smile:

8 Likes