PEZ - Alter Ego via Classic Nouveau

Noen som vet hvorfor de egentlig velger å forhåndsselge når de (i hvertfall burde) forstå at det ikke er noe som helst problem å selge alle 150 + 25 eksemplarene på slippet?

Venner, VIP, faste kunder?

3 Likes

Kan forstå venner. VIP er dålete. Og til slutt, har inntrykk av at tilnærmet alle som handler kunst ved slipp er «faste» kunder

En VIP kjøper ikke kun de populære trykkene, men handler mye og variert. Bruker rett å slett mye penger.

1 Like

Var gold leaf jeg var ute etter så den kommer nok opp på veggen hjemme,men kan si fra hvis det plutselig blir noen endringer.

Tror ikke det er gold leaf?.. Vet det sto Gold Leaf i nyhetsbrevet, men det må ha vært en feil…

Stemmer, det er vel egentlig bare en gold variant.

To ute på finn.no, og selgerne “krangler” om å være billigst. Gått fra 6500 til 5000 på under to dager. Ene selgeren presterer til og med å presentere at det er spanske PEZ som står bak trykket…

2 Likes

Han må ha endret på det nå…?

Endret. M.a.o. så følger man med hva andre skriver her inne.

Humor uansett :slight_smile: Er nok en fyr som kun er ute etter pengene å driter i hva han selger…

Like greit at de synker på finn, så kan de som faktisk vil ha trykket, kjøpe det billig.

1 Like

Ja det er vel det man ønsker om trykk fra alle kunstnere. La de synke slik at de som virkelig vil ha kan kjøpe.

Noen som har hentet dette ut? Er i nordsjøen men fikk nettopp en mail at jeg kunne hente det med en fortolling på Kr.681,00 ?! :face_with_symbols_over_mouth: Det kan ikkje stemme! Har sendt sint mail til posten…

jeg har hentet, jeg har også betalt. MÅTTE ha det ut… sendt mail til posten nå om refusjon. får håpe

1 Like

Dere må søke tolletaten om refusjon. Hjelper ikke å snakke med posten. De nekter for at dette går inn under kunstdefinisjonen.

Når dere har fått refusjon fra tolletaten kan dere søke posten om refusjon for gebyret de har ilagt.

1 Like

Her står det bare:

Siste spor
Sendingen er sendt fra avsenderland.
8. november 07:30, LANGLEY HWDC

Erfaringsmessig må jeg vel da vente enda lengre, før jeg får beskjed om å sende inn dokumenter, for deretter å vente, vente vente, og så betale et fortollingsgebyr for å hente det ut.

Posten pleier å fikse opp når man ettersender riktig dokumentasjon. Må bare ikke hente ut trykket.

Vel, jeg og flere andre har fått beskjed om at Posten ikke omfortoller. Må hente ut og søke om refusjon. Jeg snakket med kundebehandler der for noen uker siden og det er det som er rutinene fikk jeg beskjed om.

1 Like

Posten omfortoller hvis de vil, det er bare å treffe rette saksbehandler, som feks denne fra ukjent kundebehandler.
( kanskje det er lurt å beholde anonymiteten i Posten, ifrykt for reprisalier for å ha utført jobben riktig ??)
"Hei.
Takk for din henvendelse den 21.03.2017.

_Sendingen er tollbehandlet på nytt, og du kan hente den uten å betale mva/fortolling. _

_Med vennlig hilsen _
_Kunderådgiver _
Posten og Bring Kundeservice

Tlf. 04004

1 Like