Pakking og sending

Jeg brukte posten. Sjekket med flere transport selskaper, men kostet over 2000 hos alle. Sjekket også med egen forsikring gjennom Gjensidige, den kostet 3000 med en egenandel på 10.000.-

Så endte opp med å ta en råsjangs å sende den uten ekstra forsikring. Venter i spenning på at den skal komme frem til kjøper.

1 Like

Takk for gode råd. Kom gjerne med flere😉

Til opplysning kom lerretet trygt fram, og kjøper var veldig imponert over innpakningen :slight_smile:

2 Likes

Hadde vært kult om du kunne dele en video av hvordan du gjør det? Har du shippet større verk noen gang? Mine bestillingsverk blir større og større, og utfordringen byr seg når kunden befinner seg en flytur unna. Størrelsene mine ligger mellom 1 og 2.5 meter…

Det er nok fullt mulig i store dimensjoner også, har desverre ingen film av det, skal prøve å huske på det til neste gang det skulle bli aktuelt :slight_smile:

Noen som har tips til hvor en kan plukke opp bobleplast i Oslo?

Trenger du bare litt har de små ruller på posten, 50cm brede ruller finner du på Clas Ohlson. Skal du ha noe større har de det på Staples.

1 Like

Norengros har utsalg på Bryn i Oslo. De har også forskjellige typer bobleplast. http://www.norengros.no/search/?focusProduct=1&news=1&people=1&searchText=bobleplast

2 Likes

Hei,
Selger Eternal Reflection, og har fått et bud jeg er godt fornøyd med fra en kjøper i Japan. Problemet er imidlertid at trykket er innrammet og reisen er lang… Er det noen her som har erfaring med å sende innrammede trykk til utlandet? Hva er i såfall beste måten?

1 Like

Skal du sende innrammet må du lage en kasse.
Slik gjør du det: How to Pack and Crate Artwork / Paintings for Shipping - YouTube

2 Likes

Det blir jo fort kostbart både pga størrelsen og vekten. Må du sende med ramme? Knuser glasset er jo trykket ødelagt. Personlig ville jeg tatt det ut før jeg sendte det. Da får du samtidig sjekket det skikkelig og gjerne dokumentert hvilken stand det er i før det forlater dine hender.

1 Like

Gode poeng. Det blir nok til at det ikke sendes. Gidder ikke stresset.

Vet ikke om alle er klar over dette: hvis dere kjøper Norgespakke på Postens Nettsider så koster den der kr.140. Skriver ut lappen selv og limer på pakken. Sparer 20 kroner og slipper kø på postkontoret ved sending.

3 Likes

Den norgespakkelappen er jo så omfattende og dårlig at 20kr er forståelig. Liker best å kjøpe på nett selv da man får sporing direkte i appen hos begge parter da

Ettersom jeg ikke har fått tak i syrefrie mapper, gikk jeg til bestilling av en Mapac Artmate A0 når jeg kom over den.
(Mapac Artmate A0 - 2574235 - Torso Kunstartikler - Butikk og nettbutikk med kunstmateriell og tegneutstyr)

Funker denne til transportering av større trykk fra hjem til rammemaker? Brukt tid på å rette ut trykk fra tube, og vil vel helst unngå ta den inn i tuben igjen? Om jeg lar denne artmate’n ligge flatt i bilen under transport? Noen som har erfaring med denne/lignende?

(Edit; skal altså ikke sendes av meg til noen - men om jeg trygt kan benytte denne til å frakte flatt i egen bil)

På forhånd takk for svar!

Denne baggen er beregnet for oppbevaring av sleeves / mapper. Jeg ville nok ikke lagt trykkene løst oppi denne for transport!
Når trykket er flatet ut kan du rulle det i papp papiret, hvor du ruller med en stor diameter. Typ 30cm. Da er det like fint og flatt når du ruller det ut hos rammemaker 30min senere

3 Likes

Takk for svar - derfor jeg spør :grin:

Takk for nyttige tips. Blir ikke glasset veldig stygt hvis du bruker vanlig tape? Tar du tape over hele glasset og fester til rammen? Er ikke sikker på om jeg følger :slight_smile: