Oppheng av bilder på gipsvegger

Har anbefalt den til andre, brukte den også nylig hjemme til et maleri på 160x130 cm, tykk og tung blindramme, helt super :slight_smile: Tåler mye også altså.

Takk for tipset. Har brukt Herkules på alle mine “større” bilder som jeg har hengt opp i gips nå, å det funker veldig bra:)

Kan forresten tipse om hvis noen skal sette opp gipsvegger og tenker på opphengsmuligheter, så burde en vurdere fibergips. Hadde nettopp det på en lettvegg vi satte opp og holdbarheten er veldig bra. Hengt opp flere bilder med vanlig spikeroppheng :slight_smile:

Er det noen som har forsøkt å henge blindrammer/lerret med slike gipskroker? Enten Herkules eller andre (gaflene). Fungerer det? De har jo en bøy som jeg antar er ment for vaieroppheng som et typisk for innrammede bilder.

Tidligere har jeg kjørt 2 skruer inn i veggen, men blir så stygge hull og er litt mere styr. Spesielt siden lerretene nå skal opp på gipsvegger.

1 Like

Hei,

ja. Men da har jeg laget et “hakk” I blindrammen slik at jeg er sikker på at de sitter godt.

De gipskrokene er forresten helt geniale, de tar 25 kg i vekt per stykk, du slipper å borre, samt stygge hull i veggen :slight_smile:

Lite tips her en søndag kveld. Har noen bilder som henger utsatt til i en trapp med unger opp og ned. Spesielt nå når ullsokksesongen begynner😁 Lagde til en løsning som jeg ble fornøyd med slik at bildet ikke kan hoppe av kroken.
Monter plateanker. Helst med tang som er ment for dette.Skru inn skruen slik at selve ankeretret låser seg som det skal. Kapp til en bit metall. Jeg brukte patentbånd. Monter denne biten mellom krok og skrue i en posisjon som gjør at du får wiren på. Vipp bildet litt fra veggen og vri metallbiten inn i kroken. Her må du på forhånd teste litt hvor hardt du kan skru til skruen før du ikke klarer å vri metallbiten lenger.




11 Likes