Nye kunstnere jeg burde vite om?

Kjenner ikke til han @Gammel_Erik, men det ligger jo utenfor det tråden originalt handlet om. Personlig ikke helt min smak. Klarer ikke helt å sette fingeren på det her og nå, men er litt for mange det minner meg om (men det gjør jo det meste om dagen).

En jeg syntes er ganske spennende er iranske Sanam Khatibi. Hun jobber med Rodolphe Janssen i Brussels.


Sanam Khatibi, My tongue be torn out by its roots, should I ever lie to you, 2017 Hand-woven wool tapestry


Sanam Khatibi, To save her I would murder the world, 2016 Oil and pencil on canvas 140 x 180 cm

1 Like

Hadde egentlig et mål om å ikke poste kunstnere jeg jobber med i denne tråden, men skal gjøre et unntak da jeg tror det er mange her som kan sette pris på arbeidene hennes. Eliza Douglas er en ung amerikansk kunstner som bor og jobber i Tyskland. Hun er fortsatt tidlig i sin karriere, men ser det er mange som følger med og kjøper. Hun var med på å lage den Tyske paviljongen under årets Venezia Biennale og er med på gruppe utstillinger i store gallerier verden over.

Vi viser to malerier av henne med monstre, men hun er også kjent for sine malerier av hender og føtter med abstraherte kropper.

1 Like