Noen som trenger innramming?

Ettersom vi er flere som jobber på rammeverkstedet nå, er det derfor blitt mulig å dra ut å jobbe.

Jeg vet det er vanlig feks i England. Hva er stemningen for at jeg tar en runde å samler inn kunst til innramming, og leverer det ut igjen siden. Evnt løser det på andre måter.

Har folk behov? Vil noen ha tilbud på større jobber? Og hvor bor dere? Start debatt. lol

hilsen Jonas & Truls

Absolutt interessant til riktig pris. Har en lokal mulighet, men det blir en diskusjon rundt pris/kvalitet. PM så kan vi diskutere videre.

Med det som idag finnes tilgjengelig av perspex el. og det at prisene på disse “glassene” har blitt betydelig redusert i det siste; hvorfor kan man ikke bare sende disse bildene?

Selv liker jeg å bruke de lokale også, det er jo viktig å ha en rammemaker i nærheten.

Koslig med flinke rammemakere i nærheten altså, men jeg spurte ikke om argumentasjon for å IKKE ønske våre tjenester/innramming. Kanskje noen har lyst/ eller kanskje ikke har tid til å komme i åpningstidene. :slight_smile:

Det var jo det jeg mente. Hvorfor kan ikke folk sitte hjemme og bestille en innramming og så sendes det i posten? Med plexiglass er jo dette ikke noe problem.

Pluss at dere legger vel neppe turen til hver en avkrok i Norge?

Å sende i posten er dyrt i Norge, men hvis folket vil ha brød og sirkus skal de såklart få akkurat hva de vil. Jeg syns bare det er litt kjedelig å stå å pakke inn bilder så de tåler å bli sendt. AR70 glasset er dessuten en favoritt. All ære til plexi altså , kan få hva som helst sålenge man betaler. Jeg kommer på døra med en kald øl og hvis du vil @Gammel_Erik

Det var hyggelig, du får si fra om dere legger turen til Tromsø :slight_smile:
Men det er jo langt og heldigvis har vi en dyktig rammemaker her oppe!

På ett av bildene (se vedlagt) har rammemakeren brukt en type plexi som holder museumstandard med full uv beskyttelse, helt refleksfritt, lett og nærmest uknuselig. Prisen er også 1/3 av hva den var for bare noen år siden. Bildet kommer frem på en helt fantastisk måte.

6 Likes

Bare sånn at jeg ikke blir misforstått så tenkte jeg i mitt stille sinn at det måtte være et marked for dere i hele Norge via posten/bring (i tillegg til planlagt turné).

Hva heter pleksiglasset?

Jeg stiller meg svært positiv til henting (og levering) på døren :slight_smile:

Vil tro det er mange som har trykk liggende klare for innramming, men synes det er litt hassle å hente og levere…

1 Like

Sjekker nå…

@JonasLeborg Det burde absolutt være marked for dette. Alt kommer vel til slutt på pris. Regner med du putter på et lite påskudd på prisen for henting og levering. Så lenge det ikke blir for voldsomt så burde det gå greit. Innramming er jo i mange tilfeller nesten dyrere enn selve bilde/trykket (ja, ramme kan bety den store forskjellen på et bilde… helt klar over det).

Det heter - Tru-Vue Optimum Museum Acrylic.

3 Likes

Jeg stiller meg positiv til et sånt opplegg. Som småbarnsfar passer det nesten aldri å komme innom. Trykk blir liggende for lenge. Bor i Lier. Du var innom meg en gang. Det var genialt. Nå har du rammet inn et bilde for meg og det står vel i sjappa di. Jeg aner ennå ikke når jeg skal få tid til å hente det. Kommer du med bildet så har jeg et annet print liggende som jeg gjerne skulle ha rammet inn. Sånn sett passer dette konseptet perfekt for meg nå.

1 Like

Hadde ikke jeg hatt rammemaker i gåavstand fra meg hadde det vært perfekt med et slikt tilbud, da jeg ikke har bil.
Men som har blitt nevnt tidligere så har pris mye å si (for min del hvertfall).
Koster det mye mer enn å levere inn selv er det ikke veldig aktuelt.

Takk for svar! Dette kan feks gjøres to torsdags kvelder i mnd eller etter behov. Det er også ganske hyggelig å møte folk. Hvis det ikke er veldig spesielle tilfeller, så tenkte jeg bare å operere med ordinære gode priser, som vanlig, ikke legge til noe ekstra. Jeg noterer meg det dere sier så får vi til noe! Morsomt.

1 Like

Har jobb, unge og travel jobb. Har ikke bil og innimellom så regner det i Bergen. Hadde vært perfekt med et slikt tilbud, også her :slight_smile:

1 Like

Det der burde absolutt være bra for mange! Jeg bor jo et stykke unna. Kan komme og hente hos meg en gang… når jeg har noe nytt å ramme inn :stuck_out_tongue_winking_eye:
Så kan vi glemme litt at jeg jobber i samme gate som deg… :laughing:

Bor i ytre indre Arna, kom asap. Klart et tilbud jeg ville benyttet meg av i Bergen, bør være marked for dette. Og et tilbud som potensielt vil tiltrekke seg ekstra kunder. Lykke til! :slight_smile:

Henting og levering på døren utenom vanlig arbeidstid høres ut som en veldig god ide og brått noe jeg kunne slått til på! Alltid stress å måtte ordne med dette i helger og på hverdager når rush og åpningstidene sjeldent harmonerer godt med egen arbeidstid…

1 Like