New York, gallerier eller utstillinger

Drar noen uker til New York. Noen tips til gallerier eller utstillinger det er verdt å få med seg?

Aldri vært der selv men MoMA må jo være fint å få med seg

2 Likes

De store kjente er fantastiske! Kan absolutt anbefale MoMA, Guggenheim, MET…du rekker ikke museum mile på et par dager.

Et par gater bak og nordover fra museum mile er det et flott graffiti område også. Dessverre har noen ryddet vekk 5ptz som var en drøm for oss som liker den sjangeren av gatekunst :frowning:

Det er en del fint i SOHO og village også. Hvis du liker foto og musikk, så har Morrison Hotel magiske bilder.

1 Like

Jeg hadde prioritert MOMA, Whitney Museum of American Art, MOMA PS1 og New Museum. Når du først er ved Whitney så er The high line en fin tur å gå.

1 Like

Hvis du ønsker å se gallerier, ligger de fleste i Chelsea Art District. Du finner de mellom 22 og 28 street, ned mot Hudson River. Her kan du bare gå på måfå. Gallerier overalt. Fant et dørskilt hvor det stod: This is not an Art Gallery:)

Ellers er det noen bra gallerier i Soho. Marc Strauss Gallery og GeorgesBerger Gallery er absolutt noe jeg vil anbefale. Sistnevnte har solgt Puswagner.
Marc Strauss har stått på listen over de 100 viktigste samlerne i USA. Var på grillparty hos han i 2015. Makan til samling i et privathjem har jeg aldri sett før. Viktige verker av Damien Hirst, Kapoor, Baselitz, Jonas Burgert, Adrian Ghenie pluss masse annet snadder. Tror det finnes en app med gallerioversikt. ArtMap eller noe sånt

3 Likes

Hei.
Noen som har noen flere tips enn de som står over her for gallerier eventuelt utstillinger som kan være vært ett besøk den kommende uken? Har en uke jeg må slå i hjel på Manhattan :sunglasses:

Sean Kelly Gallery http://www.skny.com
er et av de beste i New York med kunstnere som Marina Abramovic, Antony Gormley & Johan Grimonprez.

1 Like

Ville unngått å gå i kø med alle kineserene på Manhattan og heller tatt L-train til Williamsburg (Bedford Av) og Bushwick (Jefferson St) og brukt et par av dagene der på utendørs kunst :+1:t2::blush: Pluss mye annet gøy og se og oppleve.

2 Likes

Takk for tips. Blir nok å sjekke dette ut :slight_smile:

1 Like

Ta en street art tour gjennom Bushwick og få med deg Bushwick Collective’s gatekunst der. Tar ikke mer enn 2-3 timer, og du får med deg høykvalitets gatekunst.

1 Like

Paul Insect har solo-åpning hos Allouche Gallery imorgen. Det ligger ved Chelsea Market, Manhattan

1 Like

Litt off topic men har akkurat postet er innlegg om Paul Insect om du eller andre skulle lure på hvem han her:

http://intourbanart.com/paul-insect/