Neumannsbygget i Sandviken med bla. AFK og Joy

https://www.bt.no/direkte/sykkel-vm/pinned/114629

Kult iniativ fra Petter Nord! Hele 300 millioner seere får sett veggen i Sandviken

2 Likes

Initiativ og initiativ fru Blom.

Joda, han spurte AFK om han kunne male veggen, men det er vel omtrent eneste presise uttalelse.
I motsetning til hva herr Nord har gitt utrykk for andre steder, så var det AFK som ba om at Joy piecene på veggen ikke ble overmalt før han visste om han kom til å trenge plassen, videre var det AFK som inviterte andre gatekunstnere til å komme å male i de andre “rutene” som da sto ledige.
Petter Nord har heller ingenting med Vette-statuen til AFK oppe på Tippetue/Fløyen å gjøre selv om han presterte å kalle seg “produsent” da Nrk av en eller annen grunn ringte til han etter at den ble satt opp.

Ingen “big deal” dette, og det er slett ikke min hensikt å hylle AFK i denne sammenhengen (selv om jeg digger muralen han malte). Han har kun bedt om at et par piecer ikke ble overmalt, samt invitert noen andre kunstnere ned på veggen. Beklager hvis dette fremstår som surmaget, men jeg skjønner virkelig ikke behovet for å lyve/vri på ting for å gjøre seg selv viktigere. Denne gangen klarte jeg ikke la være å kommentere.

13 Likes

Jeg synes kommentaren din er helt på sin plass. Å ta æren for noe andre eller man selv ikke har gjort er sleipt.

2 Likes