Mehdi Ghadyanloo - Future Intuition

Her er de nye trykkene til Mehdi.

9 Likes

Denne her likte jeg godt. Nesten der oppe med Illusion of Happiness.

Bare jeg som synes det er mange av de samme motivene fra han nå? Kube med folk under…

1 Like

Han har jo en egen serie som går på denne kuben. Er enig at det er en del av dem nå, men allikevel føler jeg fortsatt at de viser det han prøver å få frem i denne serien også.

Fra prospektet for Future Intuition:

Future Intuition

Like Mehdi’s other cube paintings, Future Intuition contains a palpable sense of unease as the innocent figure of the child, representing hope for the future, plays innocently under a menacing giant concrete block. It expresses themes that relate both to society in contemporary Iran but also the human experience more generally - destiny, hope, fate and fear. In this particular piece, more than any of the other cube paintings, the level of interdependence between the figure and the cube is greater than ever. It is a very powerful and philosophical work of art, elegantly expressed and intentionally utopian in nature.

Er jo også et poeng at det er relativt lave editions. Er vel 25 av alle i kube-serien? Hvor mange kubeprint har han kommet med nå? 4 eller 5? Er jo isåfall mellom 100 og 125 av alle med kube. Som totalt er halvparten av Dolk etc.

Personlig liker jeg i hvert fall utførelsen, tanken bak og det inntrykket jeg har fått av kunstneren i tråder her på forumet.

2 Likes

Jeg er enig, jeg likte som sagt denne veldig godt. Antallet editions har vel ikke så mye å si, det er fremdeles 4/5 individuelle verk som nesten er like. Det er det jeg reagerer litt på. Når det snakkes om at andre kunstnere gjenbruker de samme motivene flere ganger må man vel kunne peke ut at Mehdi gjør det samme? :wink:

Ikke at det gjør meg noe spesielt, kunne bare tenke meg andre, spennende motiver fra ham og ikke bare en kube med folk under en håndfull ganger.

Igjen, jeg synes akkurat dette verket veldig godt og er min favoritt blant cube-verkene så langt.

1 Like

Dette er uten tvil det beste Mehdi trykket jeg har sett. Likte det veldig :astonished:

Kommer dette for salg eller har mam gått glipp av festen her?

Festen er nok desverre over.

Lurer litt på hvor stor prosentvis andel av disse trykkene som er i Norge. Den må være utrolig høy?

Jeg har tilbud om å kjøpe de to siste kube-trykkene fra Mehdi, men vurderer å takke nei fordi jeg i det siste har fått mer og mer lyst på originaler av mindre kjente kunstnere. Send meg en PM hvis du ønsker å kjøpe et av trykkene til en hyggelig KV pris :blush:

1 Like

Da er begge trykkene sikret av to andre KV medlemmer.

1 Like

Om Cube serien:

The intention is currently to always keep the edition size of the cube series prints low at 25 and incorporate the hand painted elements.

Disse motivene er helt rå! Liker edition på 25 og hand finished også!

2 Likes

Gjæsp :sleeping:

3 Likes

Noen som har fått dette og vil bytte/selge det?
Har noen godbiter som kan gå inn i handelen.