📺 Medieoppslag

Ser at siste bud var 400mill dollar. Dvs auksjonshuset får 50mill dollars? Rimelig heftig provisjon. :blush:

4 Likes

Viktigheten med å støtte lokale kunstnere og ikke bare kjøpe masseproduserte Pushwagnere.

5 Likes

Ta overskriften med en klype salt.

5 Likes

Hva egentlig tråden i artikkelen?
Skal næringslivet og bedrifter oppfordres å bruke mer penger på kunst? Er det den vanlige mannen i gaten som skal kjøpe kunst han ved første øyekast ikke liker fordi han ikke skjønner hva som ligger bak? Vil de ha enda mer støtte fra staten for å bruke mer tid i atelier for å lage kunst “ingen” kjøper?

2 Likes

Jeg har hatt mer enn en diskusjon om akkurat dette sammen med kompiser av meg som er utdannet kunstnere. Som privatperson kjøper jeg den kunsten jeg liker. Den kunsten jeg vil ha opp på veggen min. Jeg har på ingen måte en plikt eller ansvar til å holde liv i kunstneren på gatehjørne. Akkurat som at vi ikke er pliktet til å holde liv i hverken kjellerbandet, narvesen i nabolaget eller den lokale bunnpris. My money, my choices. Ferdig snakka. Det finnes flere støtteordninger til kultur. En kan gjerne diskutere hvorvidt dette er bra nok, og jeg er helt enig i at kunst og kultur spiller en viktig rolle i samfunnet vårt. Statlig bygg kjøper masse kunst. Selv her på jobben henger det kunst fra norske kunstnere over alt.

Viktigheten er. Kjøp kunst, og helst det man liker så pass at man vil ha det på sin egen vegg.

2 Likes

Disse trykkene skulle komt fra utlandet,da hadde skurkene aldri fått de utlevert før de hadde betalt!!!

3 Likes

Det som er sykt her er at en person har kjøpt tre bilder og ingen er av Martin Whatson :wink:

10 Likes

:joy::joy::joy:

Ikke bare kundene som er lei Posten tydeligvis.
( OBS ADVARSEL!!!dette må være årets dårligste sang )

1 Like

He, he :slight_smile:

Noe sier meg at dersom han hadde lagt like mye sjela si i jobben som i videoen så hadde dette gått bra! :grinning:

3 Likes

Spin maleriet til Hirst er jo litt dagligdags, men den Haringen oppe i hjørnet…ekte?

Han har vel en av de større samlingene i Norge, så vil tro de er det.

Men også deilig. MW er jo omtrent like vanlig på norske vegger som Munch-kalendere var på 90-tallet.

Pushwagner-intervju for dere som har Dagbladet+

1 Like

National Geographic - Story of Us | søndag 21.00 | National Geographic | Facebook - MW intervju

1 Like
1 Like

Nytt norsk stjerneskudd?

https://www.dn.no/d2/2018/03/22/1345/Kunst/-i-kunstverdenen-er-jeg-en-nobody

7 Likes

Kult!