Martin Whatson lotteri

Skal dere prøve dere på lotteriet? Snik samarbeidet ser ikke så verst ut.

5 Likes

Snik collaben var fet, men 600 gbp? Med frakt, moms og gebyrer snakker vi nesten 10k NOK. Noe voldsomt for min del.

2 Likes

Enig. Syntes dette begynner å bli drøye priser.

Liker begge disse. Snik collaben var meget pen. 10K er vel ikke så mye, om man sammenligner hva MW sine populære trykk går for.

Meget mulig. Kanskje bare jeg som er sær. For 10k vil jeg heller ha en Mehdi eller Dolk, evt en original av en mindre kjent kunstner.

Men enig, den er sansen og såpass få produsert at det antagelig er et godt investeringsobjekt

Hva synes folk om at MW kaster seg over andres kunstverk og gjør det til sitt eget? Fra et mer tradisjonelt kunstperspektiv på motivet «Behind The Curtain» (+mf), så har MW malt over et originalt oljemaleri laget av en annen kunstner. Bør den andre kunstneren krediteres eller samtykkes av respekt fra et akademisk kunstperspektiv? MW er tydeligvis veldig inspirert av Banksy, men burde han forholde seg til de normale «spillereglene» ettersom han er ‘allmenkjent’ og relativ stueren kunstner?

Min raske ‘fortolkning’ av trykket er at dette er et selvportrett hvor kunstneren ytrer et skifte innen stueren kunst. Vekk med det tradisjonelle, som skal erstattes med «det nye». Om dette hadde vært et originalt Munch verk i bakgrunnen, hadde man hatt samme tolkning? Har ingen kjennskap til kunstneren av «bakgrunnsbildet» i motivet, men er det et stikk mot fineart/landskapskunstnere som har masseprodusert reproduksjoner, typ Thomas Kinkade? Er noe usikker om jeg liker motivet eller ikke , men mitt følelsesregister gir ingen utslag…

Skal kunsten ha en dypere mening enn veggfyll med kjent signatur? Synes MW bør holde seg til sin klassiske grå bakgrunn som er mer lik originalene på gata/bussen. Noen enkle tanker fra en enkel mann…

1 Like

Her er Bansky sitt bilde fra Gaza

Jeg gjetter vell på at han kanskje har fått tillatelse til å benytte en annen mans verk (eller dame) som bakgrunn… kanskje til og med fått den malt i forkant får å kunne benytte som print i dette tilfelle (?).
Det er kanskje ikke tilfelle ved alle dem andre originalene som selges… men når man først skal printe det opp bør det vell være litt formaliteter på plass tenker jeg.

Ellers liker jeg landskaps versjonen mye bedre en den grå… føler den er mye dypere / meningsfull enn main edition.
Btw, ville vært spennende å fått tallet på antall påmeldte på lotteriet… håper ikke Wendy har eposten koblet til telefonen :laughing:

5 Likes

Noen som fikk en av disse? Jeg klarer ikke helt å tro på at dette kun blir gjort ved loddtrekning.

1 Like

Fikk tilslag på en Behind the Curtain

3 Likes

Lucky bastard!
:wink:

Din heldige %#*!?%!

1 Like

Jeg har kjøpt Behind the Curtain

1 Like

@Jonnyick Hvilken Behind the Curtain har du kjøpt?
Canvas uten landskap?
Eller er de som var heldig på lotteriet begynt å selge allerede??

Fikk tilslag på Behind the curtain landscape variant :sweat_smile: Graffitiprints sendte Mail ut tidligere idag :wink:

1 Like

Nothing fur mich

Eller mente du kjøpt,som tildelt et i lotteriet?

Landscape, printet