London calling

Gode kunstvenner!
I mangel på tid (les: ork) til å google London for gallerier på den store veven, gjør jeg heller et målrettet forsøk direkte mot “menigheten” her på den store veggen;

  • har dere gode tips/anbefalinger til gallerier som kunne utgjøre en slags short-list ifm en mulig par-tre dagers reise?

Ettersom det sikkert er flere her som har vært i byen og gjort hjemmeleksen på forhånd, og/eller kommet over interessante sjapper underveis, hadde det vært supert med tips om “what’s hot, and not”.

På forhånd; - big thanks!:sunglasses:

2 Likes

Stolenspace Gallery ville jeg dratt innom :slight_smile:

1 Like

Kan anbefale Graffik Gallery på det sterkeste: https://graffikgallery.co.uk

De spesialiserer seg på engelske artister, og har egen workshop om du har lyst til å prøve litt graffiti selv. Meld deg på en workshop-klasse der - anbefales :slight_smile:

De har for tiden også en veldig bra veldedig auksjon gående, så om du er der i slutten av måneden er det enda mer interessant: http://rckartauction.com

Om du drar dit spør etter Oliver (eieren) og nevn gjerne at jeg anbefalte deg å dra dit.

3 Likes

Rothko @Tate Modern & Jerome Lagarrigue @Lazarides :blush:

1 Like

Sjekk ut hva som foregår på Andipa Gallery før du tar turen.

1 Like

The little black gallery i Chelsea, 13 Park Walk.

1 Like

Gagosian, Tate Britain, White Cube. Shoreditch og Camden hvis du vil ha deg en gatekunstvandring. Har vært i Shoreditch og vandret idag. Anbefales på det varmeste. London calling blog gir seg en enkel rute hvor du får sett mye :relaxed:

1 Like

Noen tips her også: http://kunstveggen.no/t/gallerier-i-london/2433/2

1 Like

Bumper denne litt. Skal til London om en ukes tid, og jeg lurte på om det er noen utstillinger nå man bør sjekke ut? Det blir nok i alle fall en tur innom Tate Modern, samt Lazarides og Saatchi.

Planlagt besøk i januar.

1 Like

Enig - dra innom Barbican og Basquiat utstillingen de har der nå. Du må bestille på forhånd og velge time slot for besøket. Også er det jo to Banksy’er rett utenfor der.

1 Like

Det blir en tur over dammen medio Mars, så hvordan var turen? Noen anbefalinger?

Om noen har tips til annen underholdning, mat ect, så setter jeg stor pris på det… Til nu har jeg x på blokken;

Lazarides – Miaz Brothers, Anonymous (16 March - 21 April 2018)
Tate Modern, White Cube
Saatchi, Sothebys, Christies & Phillips.
Gagosian, , Serpentine, Pace, Dairy, Massimo De Carlo, Other Criteria, Houser & Wirth, Zwirner,
Graffik Gallery & Grafittistreet
Shoreditch og Camden
Marcel Dzama , Raymond Pettibon
The little black gallery, Barbican, Andipa Gallery
  • Shoreditch Street Art Tours

4 Likes

Takk vil bruke denne selv senere​:pray:t2::blush:

Ankom akkurat London selv. Skal se om jeg finner noe å anbefale!

2 Likes

Nice, må legge til Stolenspace og pure evil gallery til listen, samt sjekke spots for street art av Connor Harrington, Banksy, Ben Eine, Stik etc på veien… :wink:

1 Like

Bjarne Melgaard på Ropac åpner i kveld så er i byen selv.

Dropp Other Criteria ikke så mye som skjer der.

Sadie Coles and Marian Goodman er veldig bra!

3 Likes

Sothebys har noen godbiter på lur. De har en svær Banksy for øyeblikket som sikkert flere jern setter pris på. Christies har høydepunktene for Rockefeller salget så det blir fett. Skal på omvisning der senere i dag og forhåpentligvis blir det en liten tur ned i kjelleren for å se alle godbitene de ikke kan vise enda.

@Toris64 har du noen favoritt-spots? :slight_smile:

JD Malat Gallery har Henrik Uldalen Solo Show i månedsskiftet mai/juni. Åpningsdato ennå ikke offisiell. Er man i London da vil jeg anbefale et besøk. Det blir høy kvalitet på det som vises der.

Ellers har London tapt seg de siste årene mht utendørs kunst. Flere av de gamle bygningene og områdene i Shoreditch, Camden og Hackney Wick har blitt utsatt for mye gentrifisering de siste par årene og antall gode vegger er sterkt redusert.

I tillegg er det blitt et stort problem med taggers & haters som betyr at de fleste av de store utenlandske gatekunstnerne velger bort London, siden det er lite motiverende å jobbe med en vegg i en uke for å oppleve at den er tagget ned noen få timer senere.

Et område som er Fresh nå er Penge i utkanten av London. Det er også en del i Shoreditch / Brick Lane området men mye lokale kunstnere og mye paste ups.

2 Likes

Mange gode tips her :slight_smile: Vil fortsatt anbefale Shoreditch (området rundt Hoxton square er bra, også er det vel verdt å dra innom gode gamle Cargo hvor det er et par banksyer på veggene. Rett utenfor Cargo er det også en legendarisk Ben Eine vegg i tillegg til en stilig Stik). Hackney er også bra. Også er det et par gode street art tours i Shoredtich også - 2 timers tur rundt Shoreditch hvor du får med deg mye.

1 Like