Klokkepraten

Hva er gubbeklokke @Bambi?
Er det klokke med store tall? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

https://naob.no/ordbok/gubbe -klokke.

2 Likes

Har du sett deg ut noen klokker som som oppfyller alle krav og ønsker til gubbeklokken?
Hvor langt opp på Horologiske stigen må vi? :slight_smile:

1 Like

:joy::joy::joy:

Som småbarnsfar som stadig må bytte bil, bolig, sykler ect som spiller Lotto, investerer småpenger i krypto og bruker det lille til overs ink feriepenger på kunst, så innser jeg at gubbeklokken kommer når man får gubbetid når barna er selvstendige. Jeg observerer og reflekterer om at de med størst entusiasme for ur kommer fra ingeniør eller finans bransjen, ellers er det ditt familiære, sosiale og ditt arbeid som påvirker hvilke gubbeklokke som passer vedkommende.

Adm.dir med daytona, direktøren med fødselsår rolex, tallknusern med speedmaster, selgerne med datejust og gutta som lander avtalene har sub. De som ikke bryr seg, har konfirmasjonsklokka seiko og de som bryr seg for mye har patek.

Hvor er jeg? Ikke villig til å ofre samlingen for ur og har iphone hvor jeg har noen år til å bli gubbe. I mellomtiden er det ingen bekymring om å få avkappet hand på ferie, dings eller behov for en handpeacock. Men som all andre fristelser, så gjelder det seg å holde ting på avstand…(Submariner :drooling_face::drooling_face::drooling_face:)

12 Likes

Gå for en Submariner :slight_smile:

13 Likes

Smartklokke er perfekt for alle aldre😊

Zenith’en til Felipe Pantone auksjoneres bort 6. November på Christies sammen med et maleri.

the “Defy Double Tourbillon Felipe Pantone” I made with @zenithwatches will auction November 6th at @christiesinc @onlywatch_official together with a 170x120cm ORIGINAL PAINTING. 100% of proceeds go for research into Duchenne muscular dystrophy, under the patronage of H.S.H. the Prince of Monaco.

https://www.instagram.com/reel/CV0czNGgcOm/?utm_medium=copy_link

8 Likes

Hopare med ny klokke i samarbeid Charlie-Paris

INITIAL - HOPARE LIMITED EDITION

6 Likes

Denne fra Mlng var litt stilig:
37.05 med månefase og dato

500 eksemplarer totalt.
Lanseres på Ming sin hjemmeside i morgen kl.14 for eksiterende kunder(150stk) og resten legges ut på fredag kl.14.

3 Likes

Hublot x Takashi Murakami



4 Likes

Jeg er glad i klokker og Murakami, men føler denne blir litt for mye. Føler flere av samarbeidene til Hublot er med spennende folk/artister(f.eks Maxime Plescia-Buchi/Sang-Bleu), men at det aldri helt klaffer.

2 Likes

Problemet er vel Hublot og ikke kunstnerne… :sweat_smile:

8 Likes

Hei

Har en Bruvik Pulpit Rock om noen har noe spennende i mappene og vil bytte.

Evt kjøpe 20k

Pm for mer info



Sub er vanskelig å erverve gjennom AD. Lange ventelister du noen ganger må kvalifisere til. På gråmarkedet må man betale blodpris for stål. Ergo vanskelig å anskaffe. Hva med Omega Seamaster? Ingen ventelister og du gjør en fair deal.

1 Like

Hublot x Hush



2 Likes

For å få praten vekk fra Hublot, noen som fikk med seg galskapen i går?

The Tiffany-Blue Patek Philippe Nautilus 5711 Sells For Over $6.5 Million At Phillips New York

5 Likes

Patek er kult det, men har aldri lært meg å like klokker som ikke er runde, kunne godt heller tenkt meg en worldtimer med patek clasp :star_struck:

Har en Rolex datejust 32mm stål med sort skive og diamant bezel (original bezel følger med) liggende om noen er interessert i å bytte med en Pejac meadow? Eller en Breitling navitimer helstål med stål lenke? Hør av deg på pm i tilfelle :blush:

1 Like

Jeg forbinder Patek med rappere. Og da selvfølgelig med Nautilus og Aquanaut i spissen. Merket er ikke lenger hva det var. Skulle jeg hatt Patek måtte det vært en enkel Calatrava.

2 Likes

For så vidt enig med deg, for min egen del er jeg mer begeistret for A. Lange & Söhne når man kommer opp i de prisklassene der.

3 Likes

Å herre… hold det skittenpratet på ph a’… :rofl:

A lange & søhne blir nesten for sterk kost på en vanlig onsdag, får holde sånt no tell Freddan :drooling_face:

1 Like