Invader - Repetition Variation Evolution

Jeg synes ikke dette forumet skal godta og beskytte folk som flipper uker etter dropp. Linjen mellom flipping og salg er vanskelig, helt klart (og alle gjør det), men det bør likevel være rom for en reaksjon når ting åpenbart flippes. Tidligere har slikt skjedd på finn og ebay og jeg synes ikke et entusiastforum skal godta og fremme denne oppførselen.
Hvis kunstveggen blir nye flipp.no vil det skade omdømmet og miste gode medlemmer, som har skjedd blant annet på UAA.

Det skal også sies at prisen denne tilbys er ikke spesielt god, da det høyeste salget pdd er på 46k for dette trykket.

11 Likes

Jeg er naturligvis helt enig at det ser ut som en flipp etter 2 døgn, men satt på spissen så vet du ikke med sikkerhet at situasjonen til vedkommende faktisk har endret seg.

1 Like

Det er jo ikke snakk om beskytte folk som flipper, det handler om at folk kjøper kunst for forskjellige grunner og du vil ikke klare endre det eller markedet og måten det opererer på. Jeg kommenterer at det er den samme reglen som blir snakket om her inne om flipping, og de samme kommentarene. Hva er vitsen? Det er jo bare sutring når det blir sagt om og om igjen, man kommer ingen vei med det. På lik linje som du har dine meninger og verdier og holdninger så har andre sine, og respekten må gå begge veier uansett om man er enig eller ikke. Man trenger ikke rake ned på mennesker fordi de flipper et kunstverk at man er uenig i det.

3 Likes

Helt enig!
Hvis man ikke er intr i å kjøpe på flipp, så move on! Denne salgs annonsen dør aldri med all denne sutringen, fungerer litt mot sitt formål? Så er det alltid de samme som faen ikke klarer la være, jeg tror alle her inne har fått med seg hva du/dere mener, og det er helt greit jeg er forsåvidt enig. Men jeg er faen så lei av å lese om det

6 Likes

Vet ikke om du helt skjønte det jeg mente. Flipp eller ikke. Det presenteres som et vennlig tilbud til veggens medlemmer før det returneres til Invader for pengene tilbake. Men istedet tilbys det til blodpris før det “trues” med at det snart går på UAA om ingen hopper på dette tilbudet…
Da reagerer jeg. Så kan man jo ta diskusjonen om et entusiastforum skal tillate flipping. Det senker utvilsomt kvaliteten på forumet

3 Likes

takk Jtraet, du leste mine tanker ! - helt enig !
Ulrik: Jeg tror man mister flere følgere ved å lese om konstant misnøye fremfor flipping eller hva enn man gjør med sine bilder. folk er forskjellige, så enkelt er det :slight_smile:

4 Likes

Kan godt hende jeg misforsto deg litt og i så fall beklager jeg. Jeg synes du likevel drar det langt når du kaller det for truing, i så fall har ikke du vært truet veldig hardt opp gjennom hehe. Sitat fra hans innlegg “Det ligger i røret og kommer ikke på veggen så hører om noen vil kjøpe det før jeg legger det ut på UAA.” Er det mye truing? Han informerer bare om at det legges ut på UAA etter KV?

Forøvrig er jeg helt enig i jtraet og johnj at disse diskusjonene gang på gang senker faktisk nivået på KV mer enn selve flippingen til folk så dette blir min siste kommentar i saken :slight_smile:

Ønsker alle en fin dag!

Nå satt jeg truing i hermetegn…
Men uansett. Ha en fin dag ja😎

Jeg har nettopp kjøpt et 10k trykk som mange her ikke fikk tak i og dama synes det var ikke fint. Så det selges for 45k (fordelspris til kv medlemmer) her før det blir lagt ut på ebay - trenger penger til legoland… Satt på spissen, synes de respektløse forsvarstalene av veslevoksne samlerne som kun bidrar med å rakke ned på andres meninger, er med på å ødelegge forumet og synes alt er syting, sutring, klaging og hyling her inne. Heller noen frustrerte tilbakemeldinger enn å glorifisere en salgstråd som en heiagjeng for å tiltrekke seg flere flippere… Er glad ikke enkelte her setter «standarden», for det hadde vært et jævlig dølt forum.

2 Likes

Hvis jeg får underskrevet en bekreftelse fra kona på at hun ikke vil ha den på veggen?
Vise til alt annet jeg har på veggen, at jeg er en impulsiv person som kan kaste meg rundt å kjøpe et print ved en release uten å få det godkjent hjemme. At jeg er pisket nok til ikke å tørre ha noe på veggen som ikke blir godkjent av familierådet.
Hjelper det da? Er det noen som sover bedre om natten så skal jeg få dokumentert, skannet og uploaded til KV.

Mye eder og galle jeg kunne spydd ut her angående kunstinnkjøp folk viser fram her som jeg ikke syns hører til på siden da det ikke burde bli kalt kunst. Men hva hjelper det meg å kommentere og trolle andre for de har en annen mening enn det jeg har. Blir bare dårlig stemning og færre folk som vil velge å dele noe.

Akkurat slik er det med kjøp og salg det, sikker på at mange fler hadde lagt ut ting for salg her hadde ikke alle kommet med sin personlige mening som ikke hjelper noen her inne så lenge den er negativ. Jeg forstår at mange kan hate på ting og jeg er forbanna på folk og fe jeg også, men det holder jeg for meg selv. Bedre at det blir mer kjøp og salg her, flere folk velger da å komme til KV og flere tråder og kommentarer blir opprettet.

2 Likes

Den totale mangelen på forståelse for moralsk forfall som mange står for her inne minner meg om ting jeg har lest om jappetida. Dere som har levd gjennom det; bør jeg selge kåken nå?

3 Likes

Det er ikke kunstsmaken din vi setter spørsmal ved her

1 Like

Fantastisk lesning med det pisset du spyr ut om veslevoksne samlere når du ikke klarer å rette din kommentar mot det jeg skriver engang, du bare antyder det i alt du skriver. Ha litt baller og si det som det er og trykk “svar” til min kommentar - du sier selv at forumet blir ellers jævlig dølt. Blir for dumt å høre på når du påstår at vi veslevoksne samlere synes alt er syting og klaging, her snakker vi om en enkelt tråd og sak. Jeg synes diskusjon er bare sunt, gidder bare ikke høre på folk her inne som tror de eier sannheten og prøver å bruke hersketeknikk i deres kommentering for å tråkke over andre.

jeg kan godt kjøpe all kunst til kostpris, siden alle her inne er så moralske og totalt blottet for gevinst :joy:

8 Likes

Der sa du det! Har to verk jeg selger til kostpris. PM, så får du kontonummeret mitt.

1 Like

Hvis den var et svar til meg så lurer jeg på hvor jeg har forsvart eller belært noen ang. flipping i denne tråden. Mitt poeng er at dette er en salgstråd og da bør det kun være saklige innlegg rundt selve salget som diskuteres. Altfor mange salgstråder blir ødelagt av folk som føler seg berettiget til å mene det ene eller andre og det ødelegger for kvaliteten på forumet. Når slik oppførsel sprer seg så vegrer folk seg for å delta aktivt på forumet. Har man sterke meninger om et salg bør man opprette en egen tråd for dette.

Her etterlyser jeg klarere retningslinjer fra moderatorene og tøffere håndheving. Applauderer at Gulosten stengte ned tråden som krevde at folk måtte benytte seg av Facebook for å finne info om hva som var til salgs.

7 Likes

Tull. Rene salgsannonser hører hjemme på finn, diskusjonene og innsikten rundt er jo hele styrken og gleden med dette forumet

4 Likes

Tull. Og det er derfor det finnes en markedsplass her på KV som heter til salgs?

For selger eller medlemmene som ikke har annet å gjøre?

Avundsjuke er også en ting.
Kjedelige greier…

1 Like