Hva synes folket om Roamcouch?

Jeg liker Roamcouch, jeg. Ett av de første bildene jeg kjøpte var et Roamcouch-bilde og det henger på en aldri så liten hedersplass i stuen. Men hva synes dere andre? Flere fans eller noen store motstandere? Eller er dette en kunstner man ikke har noen formening om?

6 Likes

Veldig dyktig stensil kunstner. Blir litt for rent og pent for min smak.

1 Like

Liker mye av han, men blir helst til pynting av barnerom for min del

1 Like

Er også enig at det kan bli litt for “rent og pent”. Men ingen tvil om at han er veldig flink i faget stensilkunst. Har et lerret av Emotional Rain og er veldig fornøyd med det, selv om det ikke henger på noe hedersplass.

1 Like

https://arcadiumgallery.com/collections/roamcouch-buyer-preview-sale?utm_source=Arcadium+Gallery+-+General+Newsletter&utm_campaign=68fcd593ae-EMAIL_CAMPAIGN_2016_12_05&utm_medium=email&utm_term=0_c4a41b261e-68fcd593ae-78671025&mc_cid=68fcd593ae&mc_eid=c629c4bdec

Ingen tvil han er en av verdens beste på detaljerte stensiler… hans nye trykk som kom på presale i går liker jeg godt… :smirk:

1 Like

Enig!

1 Like

Nytt trykk på gang fra Roamcouch, og nok en gang synes jeg han leverer et fantastisk bilde til en overkommelig pris.

Nesten litt snodig at ikke flere her inne liker Roamcouch …

Slippes 21. april.

5 Likes

Jeg (vi) liker Roamcouch :slight_smile: Verdensmester i stensilarbeid.

Jeg syntes Revolution er kjempe tøft, ut over dette så er ikke jeg så veldig fan dessverre. Men man skal lete lenge etter en stencil kunstner som gjør mer detaljerte verk en R. Fantastisk arbeid.

Når jeg tenker meg om så er faktisk Roamcouch og Martin Whatson collaben Midnight Mission min holy grail. Men med en edition på 6 kan jeg se langt og lenge etter dette :confused:

8 Likes

Noen som vet hvordan han jobber med verkene sine? Er utgangspunktet et foto han bryter ned til sjablonger?

Får litt svar på hjemmesiden hans:

http://roamcouch.com/

Imponerende…

…og ikke minst youtube.

Jeg sliter litt med disse stensilkunstnerene som etterstreber fotorealisme. Som oftest er det bare et pent bilde uten noe mer mening enn det.
Man begynner med et foto, bruker masse tid på å kutte stensiler og ender opp med et bilde som er mer eller mindre likt som utgangspunktet. Man har selvfølgelig fått muligheten til å feste motivet på andre materialer.

Men så leser jeg på Roamcouch siden: …all hand-drawn and hand-cut stencils…
Da blir jeg enda mer forundret. Har han i utgangspunktet malt eller tegnet bildene han bruker. For deretter å lage stensiler med alle fargene? Det henger jo ikke på greip? Det er vel vanlig å la et dataprogram generere stensiler. Har han talentet til å tegne disse bildene trenger han vel ikke å være en stensilkunstner?
Han er utvilsomt dyktig i å føre en kniv.

1 Like

Du må ikke slite med disse stencilkunstnerne,de lager kunst på sin helt egen måte, og et svært dyktige med kniven og fargesammensettingen fra sprayboks,lag på lag.
Selv er jeg vel inhabil i denne saken, da jeg digger Roamcouch, synes han lager gode bilder,som bør få folk til å tenke litt,og itillegg er svært lette hvile øynene på.
At det kan se enkelt, ja ok, men trenger alt å være umulig å forstå for å være bra?

Trenger man noe å slite med,så prøv å forstå brosteinen til @gard. https://www.textezurkunst.de/media/upload/1c94e090-3051-4ca6-9b2e-c0c6592afecb-tzk099_kliden_edition_t_h440.jpg

1 Like

Midnight Mission sikler jeg også veldig etter…

1 Like

Neida alt trenger ikke være umulig å forstå for å være bra. Det er bare teknikken jeg ikke skjønner om han i utgangspunktet er i stand til å tegne/male dette selv uten hjelp av stensiler. Der det skurrer litt for min del.
Men helt enig i at det er skikkelig pene bilder.

Brosteinen ja…:slight_smile:

1 Like

@Bakart Mammaen min liker Roamcouch, hun fikk When you wish upon a star-London bildet mitt.
Hun mente det aldrig ville komme opp på noen av mine vegger.Så pensjonerte mammaer elsker Roamcouch .

4 Likes

Noen liker datteren. Andre liker moren. 3-0 til mamma @Julia!

1 Like

Jeg er enig i første avsnitt av posten din @Pinkerton. Når det gjelder Roamcouch så handler stensilene om at man enklere kan reprodusere og at er raskere å hive opp på gaten. Det er en misforståelse at sjablong benyttes fordi man ikke kan tegne, selv om det sikkert er årsaken for noen. Det gir også et eget uttrykk

1 Like