Hjelp til nytt bilde

Hei,

Jeg har vært en ivrig leser av forumet en stund, og nå tenker jeg å benytte meg av deres kompetanse og eventuelt lager av kunst. Jeg er på jakt etter et relativt stort bilde som skal henge på veggen på vedlagte bilde. Det skal erstatte det grå som henger der. Jeg har sett på, og ønsker meg egentlig Magnus Gjøen sitt Darknes Makes One Fumble… men dette har desverre litt høy pris. Er det noen som har et tips til bilde i en litt lavere priskategori som kan passe, eventuellt noen som har noe for salg? Tar i mot alle tips med takk.

2 Likes

Jeg synes du burde kjøre CH Unveiling og Samson’s side om side på veggen, men spørs om det blir så mye billigere etter innramming.

4 Likes

Det blir vel heller en god del dyrere. Gjøen bildet ligger vel på 1500£ + innramming. Hadde håpet jeg kunne gjøre et kupp til godt under det. Om ikke, så er det Gjøen som i dag står høyest. Eventuellt ett av Sandra sine store svarte.

Det er egentlig veldig vanskelig å anbefale et bilde da du ikke opplyser om hvilke kriterier som gjelder. Skal det være en investering, skal det passe til sofaen, hva er budsjett osv. Gjøen bildet hadde vært flott, kontakt @GalleriGEO, de har Gjøen-utstilling snart forestående.

1 Like

Hei,

Jeg vet GEO skal ha Gjøen utstilling i november. Er egentlig ikke så mange kriterier. Jeg kjøper ikke kunst for investering. Kun for å ha noe jeg liker på veggen, og som også aksepteres av fruen i huset. Jeg kjøper kunst jeg synes er fint å se på. Ikke noe som nødvendigvis passer til farger eller sofa eller hva det måtte være. Jeg har lyse vegger, og tenker at kunsten skal stå for seg selv som et eget element. Jeg er ikke så gøad i foto kunst, og heller ikke kunst med opplagt politisk budskap. Er glad i noe stensil art, noe pop art. Mye av sandra chevrier syns jeg er bra. Nevnte Gjøen, selv om en del av det han driver med ikke faller helt i smak. Har nettop kjøpt et trykk av Shane Turner (pointillism) som jeg synes er bra. Jeg er heller ikke så veldog glad i altfor sterke farger. Push f.eks treffer meg ikke helt.

Vet det er vanskelig å komme med forslag, men om noen plutselig får et innfall, så ikke hver redd for å gi en lyd.

3 Likes

Gå for Gjøen bilde, YOLO!

1 Like

Om jeg ikke kan hjelpe deg, har jeg kanskje en kollega som kan. PM

Hvor stort er relativt stort? typ 160x120?
Enig med Ulli at man burde vurdere en serie på 2-3 prints på en “endevegg”.

Dette emnet ble automatisk lukket 14 dager etter siste innlegg. Emnet kan ikke lenger svares på.