GP åpner opp velvet

Ser ut som Graffiti Prints åpner opp velvet snart. Mange godbiter - gis ikke bort gratis

Ikke gratis, men noen MW godbiter på “billigsalg”. Andre, etter min mening mindre attraktive verk, som også bør få hjertefrekvensen opp hos mange kunstveggenforumitter.

Når åpner “salget” ?

Oy oy oy!

Vi får bare følge med mtp salgsdato og klokkeslett!

Her er muligheten min til å få tak i Black Mirror - PEZ! :slight_smile:
Gjør meg klar for skuffelse :wink:

I dag kl 16.00

2 Likes

:joy:

Klassisk…Lander 16:00…

Friske priser på en del ting.

Pez Black Mirror og SNIK - We Are Falling frister litt, men tror jeg står over denne gangen.

1 Like

Kjenner jeg er litt lei. De melker virkelig konseptet og spyr ut en mengde versjoner.
Mye kult, men kjenner jeg føler meg litt lurt ettersom “sold out” tydeligvis ikke betyr noe.

Lykke til. Jeg dropper dette.

7 Likes

Mye fint her, kunne tenkt meg Snik & MW collaben men må nok “rydde opp” litt i mappene først før jeg handler noe mer, vært litt ivrig i sommer/høst :slight_smile:
Grei pris på En Pointe synes jeg, hadde selv en hvit som jeg måtte la gå videre.
Ellers ligger vel mye opp mot “markedspris”?

Syke priser. 1000 GBP for et Kunstrasen canvas.

Jeg har et Kunstrasen «monster» canvas. Sitter nok på en gullgruve…

Hei,

Om man kjøper en P/P versjonen, hvordan blir dette mtp mva her i landet?

#1. Opplag <300, direkte fra kunstner/mellommann (førstehåndskjøp) og derfor fritatt for mva?
#2. Annenhåndssalg og derfor momset 25% av 20% av kjøpesum (5% av kjøpesum)?
#3. Fulle 25% moms pga det ikkje er kunst per finnansdepartementets definisjon?

Etter min forståelse oppfyller dette kravet til alternativ #1 og bør være fritatt :slight_smile:
Innspill?

Nå har jo motivet en del å si også… Ikke det at jeg selv foretrekker det ene mer enn det andre.

Jeg synes de “åpner hvelvet” støtt og stadig. En fin unnskyldning til å kunne ta markedspris for prints som i prinsippet var ment for trykkeren eller kunstneren.

Synes det begynner å gå inflasjon i GP på dette forumet, husk at det finnes utrolig mye annen bra kunst enn kun det som GP pusher uke etter uke…

12 Likes

Evt har GP blitt eier og selger nå på egne vegne - ikke på vegne av kunstner. Dermed annenhåndssalg slik at alternativ 2 får anvendelse…?

De snik og martin whatson collabsene, er de ok priset? feita bilder!

Spesielt canvaset.

Er dette liksom markedspris nå? Så om jeg legger ut mitt whatson - climber og framed, så kan jeg forvente de prisene? Sist jeg spørte så var det til rundt 6k😂 Da får jeg bare hive de ut på markedet

1 Like

Spennende å likevel følge med. Flere godbiter, men tar ikke direkte av sammenlignet med hva man av og til opplever på release.

Ser ut som julebordet hos GP er reddet… noen som kjøpte noe?

Synes de forsvant ganske fort jeg. Flere ble ikke klare for kjøp før mange minutter etter 16.

Ja, ok - da var d sikkert d jeg så meg blind på. Gikk inn noen minutter etter 16, og flere varianter virket fremdeles å være tilgjengelige.

Men gratulerer om noen fikk det de håpet på. Jeg sto over denne gang.

1 Like