Forglem meg ei

Ser at kunstner selv nevner @GalleriGEO @gategalleriet og @VaultStudios i forbindelse med slipp av nytt print.
Motivet er en jente og en hjerteformet ballong.
Noen som vil utdype?

Se på Vault Studios sin Instagram nå. Opplag på 25 handfinished, 1200kr, 40x50cm

Trodde hun var inne på noe med sin egne stil på portrettene. Men nå ble det jaggu meg ballonger og småjenter her og…

2 Likes

smaksløs copy cat.

1 Like

Newcommer and first official release we’re proud to wish the british-born and bergen based street artist ‘Play’ welcome aboard. Play is a new name on the streets of Bergen but our gut feeling tells us that we will see more to this guy. His first print is a play (pun intended) on the British street artist Banksy’s famous ‘Girl with ballon’ mixed with a very iconic sceen from the Star Wars series. And no, the print is not mounted up side down :slight_smile:

It’s a silkscreen in edition of 100 and cost 2100 NOK including art fee. You can get it now.
Read more here.

Forglemmegei (Forgetmenot) has released has made a print of her popular image “The Leap”. It’s a silkscreen in edition of 25 where all is hand finished and unique! It’s 40x50 cm. All works are made by analogue methods. Painted with Grog metal head painter, Molotow Cocktail Covers, acryl paint and gold pigments. Some motifs have broken hearts, others have floating hearts and some have also swallows.

En opp ned Banksy-kopi blandet med Star Wars?

Jeg elsker både Banksy og Star Wars, men dette blir for dumt…

4 Likes

Dyrt var det også. 2100kr for en nykommer som kopierer et annet verk? No thanks…

3 Likes

Kunne tenkt meg å vite hvordan prosessen er. Hva som får galleriene til å ta inn dette, printe det og fronte det.
Hva ser dere etter når dere fronter disse folkene?
Utenom barn, våpen og tidligere brukte ideer?
Jeg håøer en av dere vil ta dere tid til å svare.

Takk

4 Likes

Mest sannsynlig fordi folk kjøper det.

Gategalleriets visjon har fra starten av vært å mikse kjente kunstnere med nye, lokale kunstnere innenfor den urbane sjangeren. Det skal være lav terskel for både publikum og kunstnere og det betyr at det er rom for prøving og feiling.

Alle trykk i dagens nyhetsbrev er selvstendige produksjoner og hadde blitt laget uavhengig av Gategalleriets deltakelse. Vi støtter oppunder de lokale og gir dem en arena å nå ut til publikum på.

11 Likes

@azidops digger visjonen og konseptet. Er helt sikker på at det bidrar til nye stjerner på himmelen.
Håper dere blir bittelitt mer kritiske til hva dere slipper gjennom nåløyet.
Akkurat nå virker det som om det der venners venners fest i Bergen.
At du/dere belyser barns psykiske helse tar jeg av meg hatten for. Og kommer nok til å prøve meg på begge. Men vær så snill, opp ned B med star wars.
Synyes du det er bra greier?

1 Like