Erstatningstrykk: må jeg betale toll/mva på nytt?

Har kjøpt to trykk i 2015 og begge har blitt levert med skader.

Mulig å slippe toll/mva når dette allerede er betalt på de første trykkene?

(Om dette er feil kategori må du gjerne flytte innlegget, @Gard)

1 Like

Pleier å gå bra hvis det er merket som erstatningstrykk.

1 Like

Ta vare på første tolldeklarasjon. Sliter med et Victor Ash trykk som jeg kjøpte i desember 2013 fremdeles.

Det er et Ash trykk jeg forbereder meg på å slite med og… Er tollvesenet vanskelig? Du er tydeligvis tålmodig.

Eller bare glemsk :slight_smile: Hadde glemt heile driden til Fedex tok kontakt igjen nå nylig.

Sist gang jeg fikk min i retur, så droppet Fedex toll etc…

1 Like

Jeg fikk et erstatningstrykk fra graffitiprints, da hadde de merket på tolldeklarasjonen at dette var replacement og at ikke man skulle betale noe toll. Funket fett det; jeg betalte ingenting.

Hei! Jeg skal sende et skadet trykk i retur til England nå, ved å fylle ut tolldokument når det skal til England, må jeg då betale toll for returneringen?

Du skal slippe hvis du skriver noe ala “return of damaged goods”, mener det er noe spesielt en kan fylle ut krysse av også?

Jeg sendte et skadet trykk i retur til GP for en tid tilbake. Merket tollklarering til UK med kr 0, og return of damage print. Tok bilde av forsendelsen, og tollklarering seddel.
Når jeg fikk sporingsnummer på nytt trykk fra GP tok jeg kontakt med Posten, og forklarte situasjonen og at dette var et erstatningstrykk, og la ved bildene jeg hadde tatt. Fikk ikke noe mer MVA spørsmål fra de da.

Hjertelig takk for svar @Gulosten og @oledunk ! Skal sjekke nærmere ved bestilling. Noe bekymret for å sette 0 i verdi. Bør det ikke forsikres (verdi 6k) i tilfelle det forsvinner? De er jo opptatt av å få trykket returnert. :slight_smile:

Hør med mottaker hva du skal sette som verdi på tollklarering. Regner med de skal ha det i retur fordi det skal makuleres så nytt kan sendes til deg med samme nummer.

Hadde også et tilfelle i sommer med et PichiAvo trykk fra Canada som var skadet, da var det nok at de fikk bildebevis fra meg på makulering av bilde og så sendte de meg nytt.

1 Like

Bruk dette skjemaet fra Bring. Jeg har fylt inn noen felt som kan være aktuelt, fjern det som ikke passer. Dette er en proformafaktura som kan brukes når mottaker ikke skal betale noe. Kan også brukes ved gaveforsendelser.

Ikke rot med verdier. Det er angitt verdi som gir grunnlag for forsikring hvis uhellet er ute.

proformafaktura.pdf (928,9 KB)

3 Likes