Erfaringer med tube på fly?

Papprøret er minst 1 meter langt… Går dette som håndbagasje?

Det var et stort papprør. Jeg har tatt med meg Dolk-tuber uten problem

1 Like

Jeg har tatt med større enn det. Bare la være å tette igjen. Slik at de kan se tvers gjennom når lokkene fjernes. Ble stoppet i sikkerhets kontrollen i London men det gikk finfint.

1 Like

Supert !

Hei,

Noen som vil dele nyere erfaring med å ta med tuber på fly som håndbagasje.
Har planer om å ta med meg 2 til 3 tuber. Lengde ca 150cm og diameter på ca 12cm.
Reiser med KLM og hadde håpet å få tubene med som håndbagasje.

Hadde med meg 1 tube med en håndbagasje koffert tidligere i år med Norwegian og de sa ingenting. Derimot kan de reagere på 2-3 tuber tenker jeg.

2 Likes

Kan du huske lengden på tuben du tok med deg?
Jeg har tidligere hatt med meg tube som er rundt 100cm, men denne ganger er tuben 150-160cm og blir derfor mer usikker.

Usikker men var av typen som inneholder standard 65x65cm dolk trykk. Så var nok mindre enn de du har. Tror ikke lengden er problemet, tror de heller evt reagerer på at du har med flere.

1 Like

Får man med seg en tube på en meter tror jeg personalet er ganske hyggelige. får man med seg 1,5m tror jeg man skal ha flax :slight_smile: jeg ville derfor vært skeptisk til å satse alle kortene på at jeg hadde fått det med inn i kabinen. Tror det er lurt å ha backup plan på at det må sendes som spesial bagasje.

Strengt tatt er vell maks målet på håndbagasje 55cm på både sas og norwegian… Det har jo noe med at det skal passe i hattehyllen og ikke skape hindringer i kabinen om det skulle oppstå en nødssituasjon.

Har selv alltid hatt flaks med størrelsen og fått den inn i kofferten.

1 Like

Hadde med meg et rør på 90 cm på en Norwegian-flyvning for par uker siden. Null stress.

1 Like

Er redd det er som du sier, 1,5meter inn i kabin blir nok kanskje å pushe flaksen i det lengste :thinking:
Samtidig har jeg kommet unna med tubes på opp i mot 1 meter slik som @Bakart skriver.
Dersom noen har kommet inn i kabin med tubes på 1,5 meter setter jeg stor pris på å høre om det.

Er det forresten noen i Stavanger-området som har en teleskop-tube til leie eller for salg?

Veldig vanlig at forskere, arkitekter etc. tar med ruller på fly. Ingen som reagerer på det. Men tre XL ruller… tja…

1 Like

Fløy Bergen-Bodø med en tube på 150cm+ ingen spørsmål i det heletatt. Husker ikke hvilket selskap jeg fløy med, det var enten Sas, Norwegian eller Widerøe.

1 Like

Noen med nyere erfaring på dette emnet?

1 Like

Fløy Lufthansa for ca halvt år siden - med et lengre rør. Tipper det var litt over 1 meter. Var uheldig nok til å ikke få gå på flyet tidlig - så hattehyllen var ganske full. Men fikk en utrolig hyggelig flyvertinne til å putte den i sitt crewskap - som er høyt og smalt. Tror mye handler om flaks/hyggelig personale. Er jo ingen garanti mtp bestemmelsene - men jeg har til nå bare opplevd positive ting selv.

2 Likes

Bare positive opplevelser!
Majoritet av turer med Norwegian. En gang SAS.
Krakow, London, Manchester, Oslo… Aldri hatt noe problem.

Tube, Gaffatape og et “Bagasjebånd” fra en eldre bag eller noe så er du klar for reise med kunsten på ryggen :star_struck:

Sikkerhetskontroll er litt greit å følge nøye med og ha god dialog med vektere/vakter.

På vei hjem fra Manchester skulle de absolutt stikke en slik “metalldetektor” inn i tuben. Måtte forklare og overtale dem (med min strålende englesk :sweat_smile: ) at det ikke var en god idé og at det burde fungerer bra nok å dra den langs med tubem på utsiden.
Kompromisset ble å åpne tuben og lyse inn og kikke inn i tuben, men slapp å ta kunsten ut av røret. Det er den “verste” utfordringen eg har hatt med tuber på fly, så go for it! :slightly_smiling_face:

5 Likes