"Elephant in the Room" - Nytt silketrykk fra AFK

Elephant in the Room - Solidaritet du kan henge på veggen
Kunstner: AFK
År: 2017
Serie: 90 & 10 (90 vanlige og 10 handfinished)
Størrelse: 56 x 76 cm
Papir: Silketrykk på 300gsm Sommerset papir
Ytterligere informasjon: Signert og nummerert av kunstneren.
Pris: 3500,- + 5% kunstavgift

På FNs internasjonale dag for solidaritet med det palestinske folket, slipper kunstneren AFK et silketrykk der alle salgsinntekter, foruten kostnadene for å lage trykkene, går direkte til proteseverkstedet, Artificial Limbs and Polio Center (ALPC), i Gaza. ALPC er eneste leverandør av proteser og ortoser (støtteskinner). På ALPC er det lokale ansatte, som jobber med å hjelpe sine naboer og medborgere tilbake på beina, og alt skjer uten at det koster pasientene så mye som en krone.

AFK har etterhvert blitt en kjent og kjær gatekunstner i Bergen og Norge, og er kjent for sitt fokus på politiske og sosiale forhold. Denne gangen jobber penselen hans for det palestinske folket.

Slik blir pengene brukt:
60% av de innsamlede midlene vil gå direkte til å lage proteser til pasientene. 20% vil bli brukt til å implementere en fundraising plan, som skal gi senteret en mer forutsigbar økonomisk fremtid, og 20 % av midlene vil bli brukt til å betale lønn til de ansatte.

Til salgs er 90 vanlige silketrykk ,og 10 såkalte handfinished (HF) versjoner der kunstneren har lagt til detaljer for hånd. Hvem som får et vanlig silketrykk, og hvem som får et Hf avgjøres ved loddtrekning når bildene selges. Hvis du ikke ønsker et HF, må dette kommuniseres ved bestilling.

Det finnes flere måter å få kjøpt bildet på:
Man kan besøke facebooksiden “Gatekunst for Palestina” og sende en bestillingsmelding på denne siden.
Man kan besøke Handala - palestinabutikken i Bergen, eller Gategalleriet i Bergen og kjøpe silketrykket der.
Man kan sende en e-post til heszlein@gmail.com og bestille kunstverket per e-post.
Eller man kan gå til https://shop.afkstreetart.com og kjøpe bildet der.
For å viser åpenhet, vil kvitteringer for pengeroverføringer offentliggjøres etter de 100 trykkene blir utsolgt.

7 Likes

Synes det der var veldig kult! :slight_smile:

Funker like mye på et barnerom som andre steder I huset.

2 Likes

Ser den varianten som er vist over er kun HF.
Ikke HF har ikke de rosa elementene.
For ordens skyld kan jeg nevne at heller ikke HFene er like. De har alle håndkulørte nøkkel, og i varierende grad håndkulørt protese og øredobb. Hvis jeg ikke husker helt feil er det gulldobb på et par av de, og til og med lekt med bakgrunn på et par.
Poster bildet av ikke-HF-trykk i løpet av kvelden.

1 Like

Trodde jeg hadde flere bilder av trykket uten HF. Det hadde jeg ikke, men bildet under er i hvert fall vanlig versjon.

2 Likes

Vil bare gjøre det helt klart at det er silketrykket som er avbildet. Hndfinished versjonene kan dere se her: Redirecting...

Hei er det noen som vet om det vanlige trykket har rosa tråd på beinet til jenten og den ene nøkkelen?:thinking:

Det varierer.
Noen har bare rosa protese, noen har rosa protese og nøkkel. Noen har også rosa øredobb.

Takk for svar👌

Hvis du har bestilt og fått en med en kombo og ønsker en annen, så send meg en PM så skal jeg se hva vi kan gjøre. Går ikke å bytte til en HF hvis du ikke har blitt trukket ut i utgangspunktet, men å bytte «vanlig» variant burde være mulig i den grad det er igjen av varianten du måtte ønske og du betaler transport.

Var akkurat innom Gategalleriet i Bergen hvor de har en hengende. Utrolig flott. Og for de som ikke har vært innom Galleriet. Er du i Bergen av ulike grunner så er turen innom vel verdt det. Om det så er kun for en hyggelig prat med @azidops

5 Likes

Var innom i gategalleriet i dag og hentet min og er veldig fornøyd da jeg trodde det ikke var med de rosa detaljene😁

1 Like

Jeg hentet et annet verk. Men det var umulig å unngå å legge merke til dette verket. Utrolig flott.