Dolk "Punk" lerret gis (nesten) bort

Dolk sitt "Punk’ lerret, blå versjon, selges kr 70.000. Verket måler 100x100 cm, og er nummer seks av seks. Alle har ulik farge, og er således unike. Nummerert, signert og datert. Dette er tidenes røverkjøp. Førstemann til mølla!


15 Likes

Fremdeles ledig! Ikke til å tro!

1 Like

Du får legge det ut på auksjon, da får du kanskje solgt det, samtidig får du sikkert svar på om 70000,- er nesten gitt vekk.

4 Likes

Tja, det går vel plutselig. Er nå ikke nødvendigvis så fruktbart å selge på auksjon heller, først tar de gjerne 20% fra selger, så tar de 20% fra kjøper også… :slight_smile:

1 Like

Tror det er god mulighet for at du unngår 20% avgift til både selger og kjøper hvis du auksjonerer det bort her…

2 Likes

Ah. Sorry. Trodde man tenkte på Blomqvist eller sånne steder. Hehe. My bad.

3 Likes

Ny pris. Nå skal det vekk! 60.000 kroner. Førstemann til mølla osv.

6 Likes

Oj, oj - nå bør det være solgt ila kvelden :slight_smile:

Vet at det ikke hjelper, men faen skulle ønske jeg hadde hatt pengene akk nå :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

Jepp, noen kommer til å få seg en frekk Dolk latterlig billig nå!

Ja det blir spennende å se om denne frekke Dolk’n er latterlig billig nok denne helgen da!!

2 Likes

Hva er det som gjør at denne er så latterlig billig? Med tanke på hva for eksempel che-lerretet gikk for? Det er vel litt hva man liker er det ikke?

Nå skal vi vel ikke gjøre en salgstråd om til en diskusjon om pris, men utifra hva slike lerret har gått fortidligere virker dette som et meget bra kjøp. Om du liker motivet da :slight_smile:

Ok, for oss som ikke er like informerte så hadde det vært litt morsomt å vite hva de gikk for tidligere? Det er jo litt sånn sagnomsuste rykter om hva diverse dolk og Pøbel verker går for rundt omkring, men det er bare for de innvidde å vite pga gentlemans agrement å ikke si noe om pris. Videre blir det hevdet av prisene på Dolk ikke er nedadgående. Da må det jo være på sin plass å spørre hvorfor dette lerretet har føket avgårde, til Japan eller andre land, for mange dager siden om det er så forferdelig billig.

Det jeg ser er at flere med store samlinger har kvittet seg eller er iferd med å kvitte seg med Dolk. Alt.

Det er sant at dette hører hjemme på en annen tråd, men siden dere gromgutta her inne igjen sitter og hauser opp et dolk lerret så må det være lov å spørre.

2 Likes

Jeg for min del synest dette er rimelig for et så sterkt dolk motiv på lerret. Så kommer det jo litt an på hvem som har dype lonmer akk nå… så er jo dette en salgsannonse så å lage en diskusjon rundt om det er rimelig eller ikke hvis ikke du har planer om å kjøpe er helt unødvendig… da kan man lage en ny tråd og ta opp det man lurer på. Lov å ha litt folkeskikk også

3 Likes

Et fair spørsmål dette. Selvsagt er det vanskelig å si noe helt konkret om hva de ulike verkene er verdt, det kommer jo an utrolig mange faktorer: timing, smak og behag, hvor giret kjøper er, om selger vil gå med på en lavere pris for å få en kjapp avgjørelse, motivet, opplag, størrelser osv. osv. Min erfaring er at et normalt populært Dolk-lerret gjerne omsettes for rundt 80.000 kroner - både privat og fra galleri. Noen Dolk-motiver er mindre populære og koster kanskje mindre, noen er veldig ettertraktet og selges for høyere priser. Skulle det skje at et Kitty Riot- eller Teddy Riot-lerret kommer for salg, snakker vi nok om ganske mye over 100.000. (Synes å huske at Fineart skulle ha rundt 150.000 kroner for et Teddy-lerret.) Og så er det selvsagt noen som foretrekker de såkalt mindre populære motivene, dermed blir disse motivene slett ikke mindre attraktive for disse menneskene. Man kan til og med trekke inn geografi her: Noen av Dolks motiver er nokså bergensorienterte, og sikkert da mest pop i hans egen hjemby.

Hvis herr eller fru Heksedoktor kan bringe litt substans rundt utsagnet om at “flere med store Dolk-samlinger har kvittet seg med alt”, så er det sikkert flere her inne som er interessert. Selv er jeg i ferd med å selge deler av samlingen pga et huskjøp. Skal selge en Audi A6 også, uten at Audi holder på å kollapse av den grunn.

12 Likes

Takk for grei begrunnelse Polsky! Jeg syns den er god nok til å kunne forsvare billig ihvertfall :slight_smile:

Utover det å ha flott utsikt i stua så tror jeg Dolk orginaler i denne prisklassen i fremtiden vil vise seg å være gode investeringer også økonomisk om man er ute etter det. Lykke til med salget!

3 Likes

Dette trykket går vel lett til 10k, ett lerret til 60k… røverkjøp

1 Like

Hadde det ikke vært for at jeg nettopp kjøpte en annen Dolk-original, hadde jeg tatt turen opp i Sædalen selv og hentet dette for 60’ kontant! Lykke til.

2 Likes

Tror det hadde blitt bomtur for deg :grinning:

2 Likes