Dårlige kjøp-tråden :)

Godt jobbet med å kontakte Skeidar. Svaret deres høres derimot mildt sagt tvilsomt ut. Et nederlandsk firma som har en samarbeidspartner som har lisens på Banksy-trykk? Har aldri hørt om at Banksy / Pest Control har gitt lisenser til å reprodusere sine verk. Her er enten Skeidar veldig naive, de har blitt lurt eller de vet at de er på syltynn mark. Eller alle tre.

1 Like

Legg merke til at de skriver: “lisens til kjøp av reproduksjoner/kunsttrykk”

Meg bekjent trenger ingen lisens for å kjøpe verken reproduksjoner eller kunsttrykk. Alle med penger kan kjøpe dette helt lovlig, uten lisens… :blush:

1 Like

Hvis Banksy (eller pest control) hadde gitt lisens på disse motivene, som er tatt fra gata, så hadde han gjort akkurat det han har nektet å gjøre (nesten uten unntak, unntaket er døren på en ungdomsklubb for noen år siden), nemlig å verifisere at et ulovlig verk er laget av han.

Det har slik jeg har oppfattet det vært et prinsipp, at ingen verk laget på gaten blir verifisert av Banksy/Pest control. Se gjerne “Saving a Banksy” (tilgjengelig på Netflix) som tar opp dette temaet :slight_smile:

Så skeidar og Interart design AS er blitt lurt av et nederlands firma, og betaler for lisenser som ikke finnes :joy:

1 Like

Det er vel ikke nødvendigvis så rart at de skriver Banksy istedenfor Pest Control. Jeg tror heller ikke at Skeidar lyger, i all den tid de har involvert Interart Design (som vel har Aulie).

Til gjengjeld stusser jeg litt på hvordan resten henger sammen. Interart Design skriver jo i eposten at “Banksy er en street artist vi virkelig ønsket å kunne tilby våre kunder”, som folk flest hadde jeg jo tolket det som at Interart Design sendte tilbud til Skeidar om Banksy bildene.

Resten er jo en liten suppe, et nederlandsk firma som har samarbeidspartnere som har lisens til kjøp av reproduksjoner/kunsttrykk.Jeg har forferdelig liten tro på det der…Det er jo skrevet på en veldig naiv måte fra Interart…

Skeidar har vel ikke nødvendigvis gjort all verdens feil, de har jo allerede et samarbeid med Interart i forhold til Aulie, så når de får tilbud om reproduksjoner av Banksy med lovnad om lisens, så har de vel hatt naturlig tillit til at alt er ok.

2 Likes

Noen som har lyst å oversette svaret fra skeidar og sende det til Pestcontrol?
Gøy å høre hva de synes :slight_smile:

2 Likes

Nå får jeg lyst å vite hvor mye Skeidar har betalt for denne falske tillatelsen.

Den tid den moro, må vel først få klart svar ang hva som er hva i forhold til det nederlandske selskapet.

Gi meg litt av det han har røykt

Kommer du med lignende annonse?:joy:

Solgte scream og theft i dyre rammer samlet for 11 lapper :+1:t2:

Solgte en original DDD Scream (100x70 på lerret) for langt mindre…

Nå bør det kanskje sies at et original scream kanskje er verdt omtrent 16-20k, og mye mer enn dette trykket. Ikke undervurder DDD… alt vi har hatt har blitt solgt og akkurat nå er DDD tilsynelatende mer hot enn Dolk.

DDD mer hot enn Dolk!?

3 Likes

Solgte Scream og napoleon til henholdsvis 3K i april i år. Lå ute her på forumet. Ble ikke akkurat rent ned av meldinger. Men for all del, liker en del av han… men mht mine opplevelser, er det et stykke mellom DDD og Dolk fortsatt.

Napoleon er ikke hot :slight_smile:

Hva ligger til grunn for at Scream er hot da, @GalleriSundgaarden?

Scream er ikke hot…:sleeping::sleeping::sleeping:

:joy:

Hva er hot av DOT? Vandal King?

1 Like

Sa jeg at scream er hot? For en fantastisk logisk tankegang. At Napoleon ikke er hot betyr IKKE at Scream er hot.

Gratulerer som medlem i logikk-klubben @BMF