Chevrier x Whatson "Junction" at Nuart Gallery

Hvorfor ikke bare fortelle sammenhengen.

I det ene øyeblikket er det en oneliner om at “det hjelper å være litt på”, i neste øyeblikket er det en henvisning til en avtale.

1 Like

Sammenhengen er at kjøper var “på” og fikk en avtale lenge før det kun var snakk om ni tilgjengelige bilder. Hva som skjedde siden, har verken jeg eller kjøper innsikt i.

Altså sniking.

Villkårlige påstander uten grunnalg eller innsikt er akkurat hva dette forumet trenger. Avansert form for VGD. Bra jobbet!

Historien er slik at “fjompen” var nr 16 og ringte til galleriet og spurte om å få kjøpe det innrammede eksemplaret noe han får lov til. Går så hjem og betaler fakturaen for så å returnere. Der får man vite at det er gjort en feil og nå bare er 10 ledige, men da han allerede har betalt får han et og det er nå 9 igjen.
Kommentar om at det gjelder å bare være på er tomprat da mange har vært på i mange uker før ham og fått avslag, så her har vedkommende vært heldig fordi det stokket seg for nuart.

4 Likes

Og verre var det ikke for å få sammenhengen.

MKH, kanskje du neste gang bare forteller det slik det er, fremfor å komme med oneliners og så syte over at du ikke blir forstått :ok_hand:

2 Likes

At galleriet har gjort en feil… Selge til VIPs? Utrolig kleint at de håpefulle som står 5 timer i kø å venter på et annonsert utstillingstrykk på opplag 40 blir solgt kun i døra, og så viser det seg at det er typ 19? Skulle tro at ap, pp, osv var nok til å dekke vips&friends… Det samme skjedde på Zebra trykket til whatson ved galleri-a husker jeg :pensive:

11 Likes

Men nok om fjompen og trykket! Noen som kjøpte orginaler?

2 Likes

Før åpning var det hvertfall forhåndssolgt 3 originaler. To til Norge, og et til utlandet.

1 Like

Hørte rykter om at alle Sandra originalene var solgt. (de sorte)

La oss ikke glemme det viktigere her. Å det er at om galleriet gir klar beskjed at det er “First come First serverd”, så forvente du også det. men det viste seg å være svada.

Fra mail jeg fikk etter å ha forhørt meg :
" I can now confirm that the preview sheet will be sent out on June the 21st as finally we have all the details :slight_smile:
Regarding the sales, I am sorry to say that pre-orders will be accepted only for originals as we agreed with the artists to release the prints during the opening night to prioritise people who attend the show.
So both of them will be sold in person at the Gallery during the opening night, on a first come first served basis. If they don’t sell out during the opening, will be available online from Thursday the 29th.
Any chances you can join us in Stavanger for the show? :)"

Det er meget frustrerende at de forhåndsselger 11 av de 20 uten å informere om dette! Denne infoen fikk vi først 15minutter før åpning, da de leverte ut lappene…

Det e for meg nesten ufattelig at de kan forsvare denne typen adferd, det finnes utrolig mange andre mye bedre måter å håntere denne saken på. Ærlighet varer lengst…

Å eg ska ikkje ein gang sei ka eg syns om denne “fjompen” Det va 6 stykker foran han som fortjente dette printet foran han. At han idag kan stå rak i ryggen e for meg heilt utrolig.

15 Likes

Han skulle fått pengene tilbake å bildet skulle gått til en av de som sto i køen… Dette er jo ikkje hjernekirurgi. Nuart bør virkelig beklage og forklare…

2 Likes

Jeg har akkurat begynt å interessere meg for kunst og contemporary art/urban art, men jeg må si jeg får litt bismak når jeg ser hvordan dette “fungerer”… Det gjelder tydeligvis å kjenne de rette folka så stiller du først i køen uansett…?

1 Like

Det har du helt rett i Steffen. Man er ganske naiv hvis man tror noe annet​:upside_down_face: Nesten alle utstillinger har vip kvelden før kvelden, der selges det under lav sko. Er jo ikke uten grunn det henger masse røde dotter i lokalet før man kommer på "åpningsdagen":blush:

1 Like

Hvis man har vært en god kunde hos et galleri så opparbeider man seg visse fordeler, dette er helt normalt og jeg synes også det er helt ok.

Nå har ikke jeg lest tråden ord for ord, men dersom det er sant at de også forhåndssolgte trykk som var lovet til de som sto i køen - så er det et skikkelig lavmål.

Det er jo også litt rart at galleriet klarer å promotere kunsten sin her inne, men ikke orker forklare hva som faktisk skjedde. Det er jo ikke akkurat smart kundepleie :slight_smile:

2 Likes

Det er neppe tilfeldig at de samme får de feteste trykkene hver eneste gang. Spørsmålet er jo hvordan man skal bli en VIP? Er det plass til flere? Må man betale noen?

Ja, vanlige folk som ikke har reasjoner til galleristen må betale dyrt i form av kunst. Etter de får du fordeler og blir en VIP, kanskje.

Du blir fort en VIP hvis du kjøper orginaler hver gang galleriet har en utstilling.
Oss som bare kjøper trykk blir aldri VIP dessverre.

Kanskje @Reed_Projects kan komme med en kommentar på dette?

2 Likes

Første beskjeden de sendte ut var jo bla:

“For sales enquiries please contact us at sales@nuartgallery.no”

Når man først tok kontakt, så gjaldt ikke dette printene…

Er jo bare å skrive det, så slipper de haugevis av mails :slight_smile: