Chevrier x Whatson "Junction" at Nuart Gallery

It gives us great pleasure to announce the return at the Gallery of two art-stars who will team up for an extraordinary collaboration show later this month.

CHEVRIER X WHATSON ‘JUNCTION’

Opening night: June the 28th at 19:00
Exhibition dates: June 28th - July 29th

One of the fastest rising stars on the contemporary pop art scene, Sandra’s stellar rise to fame has been as surprising to her as it has obvious to more seasoned art lovers. Since her debut with Reed Projects in 2013 Sandra has gone on to worldwide fame with sell out shows at home and abroad and media coverage to rival that of some of the worlds leading names in contemporary art.

A Nuart favourite and one of Norway’s leading stencil artists, Martin Whatson, cleverly combines the aesthetics of abstract graffiti and stencil art. His work brings together three often disparate aspects of visual culture, that of Classical Fine art, Graffiti and Street Art. Martin merges them together in a manner that is reminiscent of contemporary “mash ups”, but with a finesse and lightness of touch often missing from more activist based stencil work and its musical “mash up” counterpart. His distinctive urban scenes have brought him worldwide acclaim and an international band of fans and followers.

Chevrier x Whatson ‘Junction’ will feature 8 XL collaborative originals and two runs of 20 XL collaborative prints will be released as part of it.

Both artists will be in attendance, join us for a night of art, drinks and music!

For sales enquiries please contact us at sales@nuartgallery.no

7 Likes

Sandra Chevrier & Martin Whatson PRINT RELEASE!

Baboom by Sandra Chevrier & Martin Whatson

Medium: Collaborative gicleè print on Moab 300g
Edition: 20
Size: 111.76 x 84.58 cm
Year: 2017
Price: 10.000 NOK + 5% BKH
Description: Signed and numbered by the artists

Peace by Sandra Chevrier & Martin Whatson

Medium: Collaborative gicleè print on Moab 300g
Edition: 20
Size: 111.76 x 84.58 cm
Year: 2017
Price: 10.000 NOK + 5% BKH
Description: Signed and numbered by the artists

10 Likes

Blir disse kun solgt “offline”, eller blir det lagt ut noe online og?

3 Likes

“Peace” bildet ser ut som det kunne vært en filmplakat for pride and prejudice and zombies

1 Like

mulig utførelsen blir bra, men verkene var smakløse og lite estetisk pene.

3 Likes

Ja håper flere tenker som deg,så blir det ikke kamp om å kjøpe. Baboom var flott, ville blitt lekker i min stue i det formatet. ( men alle er gjerne allerede solgt,:triumph: ).

Game on :wink: Bra størrelse, men hva synes folk om 10.000 + 5% BKH for Giclée print? Ja, de er vel allerde solgt. :joy:

Med tanke på størrelse og opplag synes jeg ikke prisen er så aller verst.

Forskjellen blir vel at nå sitter Martin & Sanda igjen med mer $ enn de tidligere gjorde når alle flipperne tok fortjenesten. % messig vil vel ikke oppgangen være like høy på disse.

Spørsmålet som @Ulrik stilte om de kun blir solgt på åpningen eller senere også er jo et viktig aspekt. 10’ er ikke så galt om det bare finnes 20stk, men om det kommer et nytt opplag senere som legges ut online blir jo ting annerledes.

Hi,
The prints will be released during the opening and sold in person at the Gallery on a first come first served basis. If they don’t sell out during the show, they will be available for sales on our website from Thursday the 29th.

12 Likes

Vil det komme noe informasjon om hva som vil selges? Og priser?

Står no litt øverst her da.

2 Likes

Står veldig lite spør du meg så jeg er enig med JAE. Om du er interessert i de to printene helt topp info, men om du ikke er interessert i prints, er eneste info du får da ved å ta kontakt med galleriet? Ingen Preview?

1 Like

Ikke så veldig mye info nei,men det står nå også at det kommer 8 orginaler i XL format,i tillegg til de 2 x 20 XL trykkene. Vil tro det kommer en pdf/preview i løpet av uken på mail til de som er på newsfeeden til Nuart.

Det kommer et nyhetsbrev med all info den 21. juni.

3 Likes

Cash at the ready :sweat_smile:

1 Like

85000,- blir for heftig for min del. Men flere fine, særlig fra Sandra

Har du fått e-post fra dem nå? Ikke dukket opp noe her…

Ikke noen som kan legge ut her da?

Kom mail for en stund siden. Men det var de pengene da,for det var et og annet jeg kan se på helt klart på veggen min.