Bukowskis

https://www.bukowskis.com/sv/auctions/E183/lots

1 Like

En del stilige Haring`er. Likte spesielt postkortet og den signerte posteren (den ene som ikke er “after”). Ellers er det en uting at de har signerte “after” postere…er det bostyreren som har signert?

Herlig pris på Invader IK5 - blir spennende å se hva den går for.

Ja, hva betyr alle disse “efter/after” egentlig…? Jeg kommer neppe aldri til å ta meg råd til noe signert trykk av feks Haring/Warhol/Banksy, men en signert plakat til 8.000 er jo selvfølgelig innen rekkevidde. Ble mest nysgjerrig på “after” i første omgang, og ikke noe kjøp akkurat, så kom gjerne med en utgreiing dere som sitter på kunnskapen :slightly_smiling_face:

“After” betydde at et verk var reprodusert eller det ble laget en versjon av et arbeid-godkjent av artisten, men artisten hadde ikke en direkte hånd i reproduksjonen.
Idag blir dette misbrukt på samme vis som artist proof eller printers proof.
“After Banksy” i denne auksjonen betyr ingenting annet enn at noen har laget et bilde basert på en Banksy, slik jeg tolker det. Ikke verdt rødt øre. Det finnes unntak som visse platecover, men de eksisterer det tusenvis av.
Dessverre må Bucowski ty til slike metoder siden de ikke får tak i noen ordentlige Banksyer. Når jeg først er i gang - utropsprisene deres er så høye at jeg ikke klarer bestemme meg for om de frekke eller bare dumme.

4 Likes

Så en slags sekkebetegnelsen med andre ord, som kan innholde alt fra godkjente reproduksjoner, til signerte plakater og avissider, og til bare å være simple kopier fra hvem som helst…? Hva med den avissiden, som virker å ha en ekte signatur, den virker jo å ha verdi på noen tusenlapper hvertfall. Hva tenker folk om slikt? Et greit og artig kjøp for de som aldri får råd til the real deal, eller bare bullshit…? :thinking: Littegrann stas må det vel være hvis signaturen er ekte :wink:

Jeg tenker på de effektene der mer som suvenirer av et eller annet slag. Du vil jo aldri kunne kontrollere om signaturen er ekte, men kan jo være artig å eie og leve i troen. Jeg ville personlig ikke betalt masse penger for det.

Ny auksjon på Bukowskis, denne gangen med en seriøs dose snadder!
https://www.bukowskis.com/sv/auctions/602/lots/page/3

Ja en meget god auktion, med noen fantastiske Malick Sidibé.Malick Sidibé, "Vue de dos", 1990. - Bukowskis

10771659_bukobject10771676_bukobject

2 Likes

Mye fint der ja. Er det noen grunn til at Lichtenstein sitt triptych “cow going abstract” er priset som den er? Trodde hans signerte trykk gikk for mye mer.

Dette er et litt merkelig triptych. Opplaget er minst 450 hvorav ca. 150 er signert. Noen ser ut som plakater med skrift på siden, noen er kuttet osv. De er også veldig utsatt for bleking. Dersom du får tak i tre fine og signerte eksemplarer går de for 80-100k samlet.

Ok, synes det virket litt billig. Ser nå at folk på banksyforum har fått kjøpt enten det samme eller lignende for 500 euro eller pund for en liten stund siden. Da virker det plutselig ikke så billig. Har ikke gjort mest research, så mulig det er snakk om andre versjoner/usignerte ller noe.

Den på UAA tror jeg er en release/versjon av nyere dato.

Okey. Tror jeg skal holde meg unna uansett.

Spent på hva de signerte kuene går for. Store variasjoner på tidligere auksjoner, høyeste jeg har funnet er 18000$. Kjøpte selv usignerte via UAA tråden.