Auksjon i regi av Gategalleriet - SKURK "Peace of Mind"

Hentet fra Gategalleriets Facebookside;

** AUKSJON **
Det er ikke ofte slike muligheter dukker opp, men nå har du sjans til å skaffe deg originaltegningene til Skurks nyeste print ‘Peace of Mind’ samtidig som man gir penger til en god sak.
Originaltegningene er tegnet med kullstift og er blitt rammet inn med rammer med totalt verdi av 9000 kr.
Motivet ble laget i forbindelse med studentene ved Det Psykologisk Fakultet i Bergen sin årlige PsychAid-innsamlingsaksjon. Årets innsamling gikk til Flyktningehjelpens Better Learning Program som gir barn og unge med krigstraumer en bedre læringshverdag hvor de får hjelp til å håndtere sine traumer med spesialutdannet personell. Dette er også bakteppet for motivene.

Les mer om saken her: http://bit.ly/2zW0rW3

Pengene går uavkortet til saken. Vinneren av auksjonen setter inn penger direkte til Flyktningehjelpen og kan derfor også trekke fra summen på skattemeldingen. Denne auksjonen markerer avslutningen på Skurks bidrag til innsamlingsauksjonen der kunstner først gjorde veggen gratis og nå auksjonerer vekk originaltegningene til inntekt for saken.

Hva byr jeg på?
Du byr på begge innrammede originaltegningene med svart ramme, kunstglass og to-lags passepartout. Total størrelse pr bilde er 112 x 78 cm. Innrammingskosten er dekket av Skurk og Gategalleriet med generøst bidrag fra @Speil og Ramme. Bare innrammingen har en salgsverdi på 9000 kr.

Når starter det?
Vi starter auksjonen kl. 19 i Gategalleriet

Kan jeg forhåndsby?
Ja, det kan du. Ved å sende inn et minimumsbud og et maksimumsbud kan du følge auksjonen. Ditt bud vil ikke bli røpt for andre enn auksjonarius. Den med høyeste forhåndsbudet vil bli representert av auksjonarius under auksjonen. Om ditt maksimumsbud er 10.000 kr vil du følge med helt til ditt maksimumsbud er evt. oversteget. Dvs. om noen i salen byr 7000 vil auksjonarius på dine vegne øke med 500 kr til 7500. Om ingen byr høyere blir det vinnerbudet.

Forhåndsbud og spørsmål kan sendes til post@gategalleriet.no

Kull

7 Likes

Fantastisk verk! Og et godt formål, applaus👏

3 Likes

Enig! Og synes Gategalleriet gjøre en kjempejobb der borte over fjellet. Skal endelig få tatt meg en liten tur nå i desember. Gleder meg som en liten unge.

2 Likes

Blir spennende å se hva dette går for😊

1 Like

Tusen takk for fine ord og takk til @gnageren for nok en shout out!

Nå skal jeg påstå noe som jeg vanligvis ikke pleier å påstå, men dette er en sjelden sjanse til å eie noe helt unikt av lokal gatekunsthistorie. Dette er de eneste originalene som finnes og det er av disse to kullstift-tegningene kobberplatene som er blitt brukt i trykkingen av ‘Peace of mind’ opplaget er laget av. For den observante beskuer så er trykkene speilvendt av tegningene. Kobberplaten har samme retning som tegningene og dermed blir trykkene speilvendt.

Helt personlig mener jeg at hvis folk kan blåse 10-15 på trykk i opplag på 250-300 stykker så er disse to et røverkjøp i samme prisklasse mtp at de også er innrammet. I så fall får man 2 for 1!

3 Likes

hvor lenge går auksjonen? Dette frister!

2 Likes

Tar turen opp imorgen, så ser vi :smiley: Gode slipp fra Skurk og AFK om dagen :heart_eyes:

1 Like

Auksjonen starter kl 19 i morgen. Det vil først være noen noen andre objekter til salgs (Raffen gul, raffen Mono, Ice Diamond 50*70) så kommer disse til slutt.

1 Like

Gratulerer til de som vant auksjonen, prøvde gi 13500 til en som skulle by for meg, men var akkurat for sen :frowning:

Ble dette vinnerbudet?

13000 vant, latterlig.

Jaja,du kan jo trøste deg med at veggene dine er fulle fra før,og at du sparte 13500,-:sunglasses:. Kanskje de ble kjøpt av noen som likte de?

4 Likes

Huh.
Da er det noen som sitter på originalene til samme pris som trykkene.
Høres ut som god deal.

Til samme pris som trykkene, nå kostet vel et trykk 2700kr?

Ikke at jeg skal krangle på at prisen var lav. To originaler innrammet for 13000kr er en god deal. Kanskje prisen hadde vært høyere om auksjonen gikk når folk hadde fått julelønnen. :stuck_out_tongue:

Ja. Tror det er veldig få som har kjøpt trykk mtp flipping, så da skal vel de fleste som kjøper ramme inn tenker jeg, så rammekost kommer i tillegg for de aller fleste.

Hvis rammen koster 9k tenker jeg at man kunne fått de til 8 uten å være tidenes forhandler.
13-8=5 =2.5k per original= roughly samme pris som trykkene.

Skal ikke spekulere i hvorfor auksjonen ikke gikk høyere. Jeg var ikke der. Synes det var lav pris samme når på året den hadde vært avholdt.

Damens to plakater over sengen var godkjent fjernet… Men ja, håper de kommer på veggen, for de er rå!

1 Like